Geen toegang tot gedeelde mappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Test het ook vanaf een andere computer dan de jouwe. Werkt het daar ook zonder een vraag te krijgen, dan is het helemaal in orde.

Als dat werkt, wil ik graag nog van je weten of je Gast nu wél of niet een wachtwoord gegeven hebt. De laatste melding van je was dat je geen wachtwoord had ingesteld (2x gewoon op Enter gedrukt bij net user Gast *)

Tijs.
 
Test het ook vanaf een andere computer dan de jouwe. Werkt het daar ook zonder een vraag te krijgen, dan is het helemaal in orde.

Als dat werkt, wil ik graag nog van je weten of je Gast nu wél of niet een wachtwoord gegeven hebt. De laatste melding van je was dat je geen wachtwoord had ingesteld (2x gewoon op Enter gedrukt bij net user Gast *)

Tijs.

ja jij zei dat ik een wachtwoord moest instellen met net user Gast *) dat deed ik toen en toen ik dat allemaal gedaan had wat jij zei vroeg hij alleen nog op een wachtwoord, en ik vulde dus dat wachtwoord in wat ik bij net user Gast *) had ingevuld en het werkte. Vervolgens dacht ik als ik nou 2 keer enter doe ipv het wachtwoord wordt het "blank" en dan kan ik er automatisch in en dat was ook zo! Heel erg bedant! En trouwens het netwerk doet het ook bij de andere computers!

Maar heb jij misschien ook een (gratis) anti-virus scanner? Want Avira werkt niet op servers heb ik gemerkt. Alvast bedankt!

Yorick
 
De enige gratis virusscanner die ik ken die ook op w2003 server werkt is clamwin

Hierbij moet je bedenken dat deze virusscanner niet realtime/on-access beveiliging biedt, dus je zou (bijv.) 1x per dag 's nachts een volledige scan kunnen laten doen doen en 2x of 3x per dag een scan van de bestanden waar gebruikers bij kunnen (=de gedeelde mappen).
Dit kun je instellen via ClamWin Scanning Preferences in het pakket zelf of via het aanmaken van taken in de Taakplanner van Windows.

Handmatig scannen kan natuurlijk ook.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan