Geen toegang tot hardeschijf tijdens installatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Virus

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2003
Ik had pas het probleem dat ntldr niet meer op mijn hardeschijf werd gevonden. (maar dat probleem heeft zichzelf weer opgelost :S). Toen kwam ik erachter, toen ik bestanden wilde kopiëren, dat de herstelconsole geen toegang had tot mijn hardeschijven. Op internet stond dat je op een gegeven moment '1' in moest drukken, zodat je je kon inloggen. Niet dus. Ik kom er gewoon in, alleen hij geeft aan dat er geen schijf bevindt in het station (een vaste schijf wel te verstaan) of dat hij geen toegang krijgt. Later startte windows zonder problemen, ook gewoon volledige toegang e.d.
Maar ik wil binnenkort de computer opnieuw installeren (hij is namelijk door de samenstellers geïnstalleerd, werkelijk een bende! De hardeschijven beginnen pas bij H:, daarvoor zit de cardreader :S) Maar ik zal dan toch toegang tot mijn hardeschijf moeten hebben. Ik heb 2 serial ata schijven van 120 GB van Maxtor in RAID 0 (striping) staan en geformatteerd in NTFS. Zal het probleem daar in zitten? Wel vreemd, want de cd laadt gewoon RAID-drivers. Weet iemand een oplossing? P.s. het gaat om de legale versie van Win XP Home.

Tijdens het installeren van WinXP, zal je op F6 moeten klikken om de Raid driver te kunnen laten installeren.
(Dit wordt onder in beeld aangegeven)
Zorg wel dat je een floppy met daarop de driver hebt.

maar ik heb geen toegang in de herstelconsole. Die heb ik niet nodig, maar zal ik dán wel toegang hebben, dus tijdens installatie? En hoe formatteer ik de windowsschijf dan en hoe zet ik die dan op c: ???
Heb nog nooit een OS geïnstalleerd...

Nadat je met F6 hebt aangegeven dat je een RAID driver wilt gebruiken zal setup daarom vragen voordat er partities kunnen worden aangemaakt. Vanaf dat punt is de installatieprocedure exact gelijk aan IDE HDDs.
Ik heb Recovery Console nog nooit uitgeprobeerd op RAID schijven. Maar volgens mij kun je ook dan in het begin op F6 drukken. En anders zou je eens moeten proberen om het Recovery Console in Windows te installeren (commando : d:\i386\winnt32.exe /cmdcons).

Recovery console op Raid, werkt net zo als op IDE.
Je kan de schijven normaal bereiken.
Inderdaad moet Windows wel geinstalleerd zijn met F6 aan het begin van de setup.

Ik weet nog niet wat het probleem was bij de herstelconsole, maar een herinstallatie is in ieder geval gelukt.
Topic gesloten lijkt me. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan