Geen toegang tot netwerk in Win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

frero

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Berichten
113
hallo,
ik heb win10 upgrade van win8.1) en heb geen toegang meer tot mijn netwerk wel internet
kan nets aan thuisgroep doen
op mijn tweede pc (nieuw en ook win) kan ik wel op netwerk
kan iemand mj helpen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb je ondewerp even verplaatst naar de Windows 10 categorie, hier komt hij beter tot zijn recht :)
 
Raar, is gewoon een netwerk vraag dus zal hij daar het best tot zijn recht komen.

Verder is er verrekte weinig info.
Wat zie je niet ? Krijg je een melding ? Wat wil je precies ?
 
Laatst bewerkt:
@Terrarabo
Het gaat hier wel over een thuisnetwerkvraag i.c.m. Win 10, daar is het wellicht ietsje anders geregeld?
 
Laatst bewerkt:
@frero :

even er vanuit gaande dat je probleem de thuisgroep betreft en daar lijkt het erg op:

ga op de machine waarop het thuiswerk wel toegankelijk is naar de thuisgroep. Verwijder de machine uit de thuisgroep / verwijder de thuisgroep en zet de machine uit.

Maak op de probleemmachine een thuisgroep aan. Zet 'm af en zet 'm opnieuw aan.

Zet nu de eerste machine aan en probeer deze toe te voegen aan de thuisgroep die je op de andere hebt gemaakt.

Ik heb dezelfde ervaring met de thuisgroep gehad als jij en stug volhouden, thuisgroep verwijderen, weer aanmaken, computers opnieuw opstarten en maar vol blijven houden, tót het een keer lukt. In een enkel geval heb ik kruislings wel 4 keer een thuisgroep aan moeten maken (en dus ook 3x moeten verwijderen!) voordat ik beide machine eindelijk eens een keer lid kon maken.
 
Laatst bewerkt:
ik hebgewoon geen toegang tot het netwerk en als ik een nieuwe verbinding wil maken zoekt hij router of printer maar er gebeurt niets
een smartphone verbindt zich zonder probleem alleen deze pc niet
 
heb windows10 hersteld met behoud van bestanden. geen resultaat.
ik kan nergens de netwerklokatie veranderen van openbaar naar privé
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan