geen toegang tot sitecom wl 114

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuona

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2009
Mijn vader heeft een nieuwe laptop gekocht, dell inspiron met (ik denk) windows vista besturingssysteem. met een dock links e.d.

hij had al een adsl internet verbinding via kpn en ik had nog een router liggen, sitecom wl 114. Ik hoopte die vanavond even voor hem te installeren zodat hij overal in huis kon internetten, maar helaas...

Bij de eerste pogingen lukte het me nog om via http://192.168.123.254 contact te hebben met de router, maar na iets gereboot te hebben, niet meer, ook niet op mijn eigen (apple) laptop

hoe kan ik dit ongedaan maken en de router weer terug naar fabrieksinstellingen herstellen?

en heeft er iemand tips voor het succesvol installeren van het ding? na twee uur kon hij wel verbinding maken (dit alles voordat we geen contact meer met het apparaat konden krijgen) maar niet internetten....

ik ben niet echt een computer/windows held maar wil mijn vader graag helpen dus Alle hulp is welkom!!

Welkom en goedenavond op Helpmij.nl!

Je kunt proberen met een LAN-kabel een PC aan te sluiten op de router.
Dan vervolgens je IP-adres invoeren, en in het menu van je router kom je dan terecht.
Dan is het even zoeken maar zie je waarschijnlijk wel ergens ''terug naar fabrieksinstellingen''.

Als je codes niet meer weet probeer admin/admin als log-in en wachtwoord.
Kijk bij Sitecom ook eens aan de onderkant van de router. Daar kan namelijk wachtwoord opstaan.

Succes; :love:

ik heb de router nu met een kabel aangesloten op mij laptop, (een netwerk kruiskabel, is dat overigens hetzelfde als een netwerkkabel?) maar via zijn ip (volgens de handleiding http://192.168.123.254) krijg ik alleen maar een netwerktime out... heb ik de verkeerde ip? moet ik mijn eigen internet eerst utschakelen?

Heb je na de eerste keer inloggen ook UITGELOGD uit je sitecom?
Zo nee, is de kans dat je geen 2e keer mag inloggen.

Oplossing: Sitecom 20 sec. stroomloos maken.
Daarna weer opstarten en als die klaar is, de pc / laptop opstarten.
Inlog zou weer moeten werken.

dat heb ik geprobeerd en het lukte inderdaad om weer in de router te komen
het initiele probleem is dus opgelost! bedankt voor de hulp.
iemand tips (of een andere topic misschien) om de router goed aangesloten te krijgen? want met alleen de handleiding red ik het niet.

de router op de modem en de computer aansluiten lukt.
via browser in de router komen nu ook...

volgens de handleiding moet er daar alleen iets veranderd worden onder het tabje 'wireless', dat is gedaan...

de laptop ziet nu een netwerk en kan er mee verbinden, maar kan niet internetten, het lijkt alsof de laptop wel verbinding maakt met de router maar niet met internet...

ik heb niets gedaan met de instellingen van de laptop, en ook niets veranderd aan de vaste computer waar de modem normaal aan hangt... waarschijnlijk moet dat wel?

en de vaste computer moet via een netwerkkabel aangesloten zitten aan de router en niet meer aan de modem via usb?

De draadloze verbindign zul je moeten beveiligen.
Maak een WPA2 beveiliging en een pre-shared key.
Dat is een kwestie van de juiste vinkjes zetten en een password verzinnen.
Dezelfde settings overnemen in je laptop.

Na het verbinden met je eigen netwerk:
start> uitvoeren> cmd> ipconfig [enter]
Wat krijg je voor intern ip-nummer?
10.x.x.x of 192.x.x.x of 169.x.x.x ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan