Geen toegang tot Sitecom WL341 met IE8

Status
Niet open voor verdere reacties.

PA0WAL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2010
Ik heb een Sitecom router WL341 in gebruik en die werkt. Om daarin instellingen te kunnen wijzigen moet je inloggen met 192.168.0.1 echter... met IE8 lukt dat niet. Met Firefox en met Chrome -op dezelfde PC- lukt het wel. Ook de laptop met IE6 heeft geen enkel probleem. Er moet dus hier in IE8 iets anders (verkeerd?) ingesteld staan maar WAT??? en WAAR???
Henk W@L

Laatst bewerkt:
En als je IE8 terugzet naar standaardwaarden?

Re WL341

bedankt voor je reageren. Ja dat is het eerste waar je dan aan denkt en dat is ook al geprobeert maar had geen effect.

Conclusies zijn snel getrokken. Eerste ding is dat je zeker moet weten dat je geen proxy hebt ingesteld in IE (internet opties >> verbindingen >> lan instellingen). Daarnaast is het in het algemeen zo dat sommige (oudere?) router firmware versies niet compatibel zijn met nieuwe authenticatie protocollen die in nieuwe browsers worden geintroduceerd (zie bijvoorbeeld: Digest access authentication (<http://en.wikipedia.org/wiki/Digest_access_authentication>). Hoe dan ook, in de meeste firmware kan je dan alleen via de CLI (telnet) de authenticatie methode aanpassen of uitzetten o.i.d. Meestal kan dat geen kwaad omdat dit alleen betrekking heeft op management via de LAN kant. De meeste fabrikanten hebben echter ook firmware upgrades uitgebracht waarin dergelijke problemen gerepareerd zijn. Ik denk dat je het in die hoek moet zoeken.

Groet,

Koos

Bedankt Koos voor je reactie.
Nee die LAN instelling is geheel blanco (niets ingegeven) Wat de firmware betreft daar zou iets kunnen inzitten. Ik heb eind 2009 de WL341 aangeschaft. Toen kon ik wel met IE8 in het instelmenu komen. April kreeg ik een probleem met de draadloze functie van het app. Bij Saturn het ding terug gebracht en een 100% indentiek apparaat terug ontvangen. Wat mij wel is opgevallen, het retourgebrachte exempl. had blauwe ledjes deze nieuwe heeft groene ledjes en op iets afwijkende plekken dan die vorige. Ook zit de resetknop op een iets andere plaats. Het instelmenu ziet er echter voor100% hetzelfde uit. Ik heb Sitecom ook al een mail gestuurd met een gelijke vraag maar (nog) steeds geen antwoord ontvangen vandaar mijn vraag hier.

Groetjes

Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan