geen toegang via draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

thprevoo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Ik heb:
- router wrt350N Linksys
- Desktop Win7 via kabel verbonden met router
- Laptop Win7 draadloos en via kabel verbonden met router

Als de laptop via kabel is verbonden dan zien beide pc's elkaar en kunnen bestanden worden gedeeld. Als de laptop niet via kabel is verbonden dan ziet de laptop wel de desktop en kan de bestanden met de desktop delen maar andersom ziet de desktop wel de laptop maar kan krijgt geen toegang. Wie iemand hoe dit kan worden opgelost??

Alvast bedankt.

Theo

In Netwerkcentrum ook ingeschakeld met Met paswoord Beveiligd Netwerk ( nr. 5 in het rijtje van 6)?

waarschijnlijk ligt het probleem bij het feit dat je als netwerk openbaar netwerk gekozen hebt (of zakelijk) hierbij gaat de pc geen bestanden delen namelijk.
(ingebouwde veiligheid) om dit te veranderen open je netwerkcentrum en klik je onder netwerk op thuisnetwerk.

kijk eens of dit helpt?
verder kunnen het problemen zijn met je firewall maar dan zou hij het op de kabel zelf ook moeten doen. dus daar ben ik niet echt van overtuigd dat het daaraan ligt

Netwerk staat op Thuisnetwerk.

waarschijnlijk ligt het probleem bij het feit dat je als netwerk openbaar netwerk gekozen hebt (of zakelijk) hierbij gaat de pc geen bestanden delen namelijk.
(ingebouwde veiligheid) om dit te veranderen open je netwerkcentrum en klik je onder netwerk op thuisnetwerk.

kijk eens of dit helpt?
verder kunnen het problemen zijn met je firewall maar dan zou hij het op de kabel zelf ook moeten doen. dus daar ben ik niet echt van overtuigd dat het daaraan ligt

Het probleem is opgelost. Het blijkt dat bij een draadloze verbinding in de naam van de laptop geen leesteken (-) mag voorkomen. Dit weggehaald en het werkt.

Thanks all.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan