geen toegang via verkenner !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eelviho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Berichten
3
Hallo,

elke keer als ik toegang via mijn verkenner of 'my computer' toegang zoek tot de F:/ schijf (externe HD) dan gooit het systeem me terug naar mijn bureaublad en sluit alle toepassingen tijdens dat proces. Dit komt altijd voor wanneer ik de bestanden in de mappen op de F:/ schijf op 'miniatuurweergaven' heb staan (in tabblad beeld).

Voordat ik op 'beeld' kan drukken nadat ik heb geklikt op de f:/ schijf komt er een melding van windows binnen over DEP preventie. Hier kan ik de optie 'verkenner' uitvinken maar het geeft geen ander resultaat.

Windows geeft aan dat er een fout zit in het bestand drwtsn32.exe

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer toegang tot mijn F:/ schijf krijg?

Graag hulp ben ten einde raad
 
Je kan denk in ieder geval even proberen om toegang tot je schijf via firefox. Typ in de adres balk F:\ en dan zou je er op moeten kunnen. Werkt dit niet dan er is een probleem met je schijf. Werkt het wel, dan kan je in ieder geval alles backuppen. Als je hem gebackupped hebt, formateren en alles er weer opzetten. Dan weet je zeker dat het weer werkt
 
Rechtsklik op de F: schijf, en kies Verkennen.
Kijk of op die externe harde schijf in de hoofmap (verborgen of niet) een bestand autorun.inf staat. Indien ja, die even hernoemen. Als het goed is kun je dan wel weer met dubbelklikken bij de inhoud van je harde schijf komen.

Succes,

Tijs.
 
@sims
Heb jij ook nog andere antwoorden dan alleen maar te laten scannen op mailware en dergelijke.
 
Rechtsklik op de F: schijf, en kies Verkennen.
Kijk of op die externe harde schijf in de hoofmap (verborgen of niet) een bestand autorun.inf staat. Indien ja, die even hernoemen. Als het goed is kun je dan wel weer met dubbelklikken bij de inhoud van je harde schijf komen.

lukt niet, bij openen van verkenner schiet scherm na 2 sec terug naar bureaublad

@Swallav
thnx voor de tip, ik ga voor de backup-format, lijkt me enige manier via firefox
 
TS komt met een onduidelijk probleem en Sims reageert daarop adequaat.
...maar vrijwel altijd met de zelfde reactie. Wij krijgen daar misbruikmeldingen over, vandaar dat Puppie een reactie plaatst. Graag verder via de mail communiceren en geen discussie op het forum.
( supermoderator@helpmij.nl )
 
Laatst bewerkt:
lukt niet, bij openen van verkenner schiet scherm na 2 sec terug naar bureaublad

@Swallav
thnx voor de tip, ik ga voor de backup-format, lijkt me enige manier via firefox

Misschien kan je ook nog 7-zip gebruiken. Deze lijkt ook geen gebruik te maken van explorer. Ik kan me vergissen. Net 7-zip kan je volgens mij ook schrijven ipv alleen lezen in firefox. Opera, Chrome en andere niet windows browsers moet je volgens mij ook kunnen gebruiken.
 
7 zip werkt zeker ok, heb een aantal mappen verwijdert van de f:\ schijf en geeft me in ieder geval weer toegang tot de broodnodige bestanden, thnx voor de tip :thumb:
Toch gaat de format er deze week overheen, wil geen enkel risico lopen. Swallav saves the day
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan