Geen toegangsmachtigingen. HELP !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Demiroz

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Berichten
19
Hallo

Ik kan bijna niks openen en ik kan ook niks installeren als ik bijvoorbeeld een .exe file open dan zegt hij:
"Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item."

Ik had ook ergens gelezen dat het via systeemherstel in veilige modus weer goed werd dus probeerde ik dat maar ik kan ook niet in mijn veilige modus.
Als ik op veilige modus druk dan zegt hij "Press Esc to cancel loading SPTD.sys" en daarna start weer opnieuw op en vraagt hij weer of je veilige modus wil of niet.

Wat moet ik doen ??
 
Hoe probeer jij in de veilige modus te komen? Waarvandaan ? Wat doe je precies?
 
Ik doe bij het opstarten Ctrl + F8 en daarna kom ik bij het scherm waar ik kan kiezen van Veilige modus en het normaal opstarten van Windows XP.
Als ik dan daarna op veilige modus klik zegt het eerst onderaan de scherm "Press Esc to cancel loading SPTD.sys"dan start het weer opnieuw op en komt het weer bij het scherm of je veilige modus wil of niet......

maar bij het normaal opstarten van windows xp dan gaat het wel goed.
 
CTRL + F8 ?
Da's een nieuwe voor mij, die kende ik nog niet.

Als je de pc uitzet en je start opnieuw en drukt dan alleen maar op de F8 (zonder de CTRL) wat gebeurt er dan?
 
Dan komt weer hetzelfde.....

Die Ctrl was voor de ouwe pc's dus was dat hier eigenlijk niet nodig

Wat moet ik doen ??
 
Laatst bewerkt:
Als je dat niet hebt en ook niet hebt gehad en je hebt ook geen alcohol120 op je systeem (gehad) dan weet ik het ook even niet meer.
 
Ik wist het ! Ga maar zoeken naar resten van het programma.

Spoor de SPTD.sys op en hernoem 'm.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet 100% zeker of deze verwijderd kan worden, derhalve is hernoemen vooralsnog aan te bevelen.
 
en ik had deamon tools heel lang gelden al verwijderd dan zou ik toch eigenlijk die probleem eerder moeten krijgen??

het is eergisteren pas begonnen
 
wat bereik ik als ik het hernoem of verwijder kan ik dan alleen in veilige modus of is dan de hele probleem opgelost ??
 
Ik heb Sptd.sys hernoemt maar toch kan ik nog steeds niet in veilige modus.
ik heb ook geprobeerd om het sptd file dat hernoemt is te verplaatsen maar dat lukte ook niet...

Wat moet ik doen ???
 
Tenzij iemand nog een heldere ingeving krijgt:
je data veilig stellen en gauw een format doen.
 
Mijn pc is ingedeeld in 3 harddisken C,D en E

Als ik Format C erin schrijf worden dan ook mijn bestanden bij D en E verwijderd??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan