Geen togang tot router Netgear?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al de moeite voor niks dus. Verdikke, ik dacht dat ik nu wel héél dicht bij de oplossing zat... :confused:
 
Sorry, bericht was al gepost precies... toch blijf ik nog wat verder zoeken ;-)
 
Laatst bewerkt:
Heel interessant artikel Lange Pier maar het brengt toch geen resultaat.
Ik denk dat ik alles heb uitgevoerd wat beschreven staat maar krijg geen verbinding bij TFTP overdracht, pingen lukt nochtans wel.

Wanneer ik SolarWinds TFTP server open en ik klik op dit tabblad (zie bijlage) staat echter mijn IP's van laptop (wireless en LAN) vermeld.

IPCONFIG3.jpg

Moet ik hier in één van deze tabbladen nog wijzigingen doorvoeren. Het is toch ook via command prompt dat ik de overdracht moet doen of zie ik dit verkeerd?
 
Je vaste ip adres was 192.168.2.101 of 192.168.2.2?

Overigens dien je die waarden ook bij de gateway en dns server te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal even de 4 tabbladen posten zodat je kan zien of ik hier iets moet in veranderen...
 
Bijlages :
IPCONFIG4.jpg IPCONFIG5.jpg Laatste is alleen de taalkeuze,dus niet belangrijk. Waar moet ik die dsn en gateway gebruiken Lange Pier?
 
Bij je netwerkkaart en de eigenschappen van tcp/ipv4 waar je ook je vaste ip adres opgeeft en dan bij geavanceerd.
 
IN topic staat toch dit Lange Pier:


IP address: 192.168.1.2 (dit heb ik ingevuld)
Subnet mask: 255.255.255.0 (dit ook)
Default gateway: <leave blank>
Preferred DNS server: <leave blank>
Alternate DNS server: <leave blank>
 
Dan kan de tftp methode mogelijk niet op jouw type netgear. En dan houdt het op. :(

Tijs.

Is er een mogelijkheid om te testen of het het aan de tftp verbinding ligt? Zoja, maw als ik niks meer kan uploaden wordt het vuilbak en moet ik er mijn hoofd niet meer over breken... :eek:

PS: Pingen gaat dus wel zonder probleem.
 
hier de uitleg van het tftp commando onder Windows.

Wat me opviel was dat je de juiste bestandsnaam niet aangaf, eerder: tftp -i 192.168.2.1 put c:\router\WNDR3800-V1.0.0.44
WNDR3800-V1.0.0.44 is natuurlijk geen geldige firmware bestandsnaam, ik zou .img of .chk verwachten als extensie, maar ik zie geen extensie.

Wat zóu kunnen zijn is dat op je pc firewalls de zaak blokkeren (denk aan de Windows Firewall én mogelijke firewall-componenten van je anti-virus!)
Zet alle firewall componenten uit

Verder: Mogelijk kun je wat (meer) achterhalen als je het interactief uitvoert:
CMD-venster openen "Als Administrator"
cd /d c:\router
tftp -i 192.168.2.1
put volledige_juiste_bestandsnaam_incl_extensie


Meer heb ik niet, en wat mij betreft ga je (als bovenstaande niets oplevert) een andere router kopen.

Tijs.
 
IN topic staat toch dit Lange Pier:


IP address: 192.168.1.2 (dit heb ik ingevuld)
Subnet mask: 255.255.255.0 (dit ook)
Default gateway: <leave blank>
Preferred DNS server: <leave blank>
Alternate DNS server: <leave blank>

De router heeft toch een ander adres en dien je ook vaste ip adres van je netwerk aan te passen, zij gaan van de default ip adres van de router uit.
 
hier de uitleg van het tftp commando onder Windows.

Wat me opviel was dat je de juiste bestandsnaam niet aangaf, eerder: tftp -i 192.168.2.1 put c:\router\WNDR3800-V1.0.0.44
WNDR3800-V1.0.0.44 is natuurlijk geen geldige firmware bestandsnaam, ik zou .img of .chk verwachten als extensie, maar ik zie geen extensie.

Wat zóu kunnen zijn is dat op je pc firewalls de zaak blokkeren (denk aan de Windows Firewall én mogelijke firewall-componenten van je anti-virus!)
Zet alle firewall componenten uit

Verder: Mogelijk kun je wat (meer) achterhalen als je het interactief uitvoert:
CMD-venster openen "Als Administrator"
cd /d c:\router
tftp -i 192.168.2.1
put volledige_juiste_bestandsnaam_incl_extensie


Meer heb ik niet, en wat mij betreft ga je (als bovenstaande niets oplevert) een andere router kopen.

Tijs.

Ik heb alle stappen genomen die je hierboven aangeeft, ook dus extensie er bij gezet. Eerst toch nog eens pingtest gedaan en ok. Nu krijg ik direct bij drukken op enter: connect request failed :(

Dit betekent dus het einde van mijn (gekregen!) router vrees ik... :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan