Geen uitgaande mail in Exchange

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Berichten
2.401
Wie kan mij helpen?
Reeds geruime tijd heb ik Exchange 2003 draaien op een 2003 server.
Sinds enige dagen kan ik wel mail ontvangen maar verzenden lukt niet. Ik krijg de melding:
Mail delayed unable to deliver...
Iemand enig idee waar ik als eerste naar zou moeten kijken?
 
Inmiddels ben ik er achter dat als ik de smtp server van mijn provider invoer bij de smtp connector ik wel kan verzenden.
Het vreemde is dat als ik een "telnet (servernaam) 25" uitvoer het goed werkt.
Ook met de trouble analizer van Exchange worden er geen fouten gevonden.
???:confused:
 
Is het mogelijk dat je provider poort 25 heeft geblokt? En dat je alleen via hun smtp server kan versturen,
 
Hai D van Leur,

Bedankt voor je reactie.
Inmiddels begrijp ik er echt niets meer van.
Ik voer als smart host de dns van mijn Isp(Orange) in maar dat wil ook niet.
De livebox heb ik gereset en opnieuw poort 25 etc toegewezen aan de server.
Ik heb een backupdisk van de server gebruikt maar ook met die vorige configuratie verzend en ontvang ik niets.
In exchange blijft de mail in de Queues staan.
Ik heb analyzer tools gebruikt maar ik krijg geen foutmelding.:(

Als iemand nog ideeën heeft graag.
 
Ik heb nog even gekeken en het blijkt dat je bij Orange Family alleen mail kunt versturen via de mail server van Orange.
 
Zou heel goed kunnen.
Ik heb inmiddels bij de smart host ipv het dns server ip adres gewoon smtp.orange.nl ingevuld en het blijkt nu weer te werken.
Overigens heel vreemd want ik werkte voor die tijd gewoon zonder smart host en dat ging prima.
 
Ik heb een SMTPDIAG test gedaan en het blijkt dat mijn DNS compleet overhoop ligt.
Bijgaand heb ik een tekstbestandje gedaan waarop het resultaat van de test te zien is.
Wie heeft enig idee hoe ik mijn DNS weer in orde kan krijgen?
Ik heb hem al verwijderd en met de "Wizard deze server configureren" weer opnieuw aangemaakt maar het werkt niet goed. Ik heb dan geen internet en uiteraard dan ook geen mail op de server. Het standaard ip van mijn server is 192.168.1.2 vul ik bij de DNS het ip van mijn gateway in (192.168.1.1) dan heb ik wel internet maar uiteraard geen juiste DNS configuratie.
Wie helpt mij op weg?
 

Bijlagen

  • DNS.txt
    2 KB · Weergaven: 157
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan