Geen uitgaande mail ???

• Onderwerp starter Onderwerp starter eswe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eswe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
Goeden avond allemaal.
Tot wanhoop gedreven wend ik mij tot jullie kennis met de volgende vraag/probleem.

Ik heb bij KPN een ADSL standaard abonnement (planet, nu kpn).
Sinds een aantal dagen kan ik geen e-mail meer versturen. Wel surfen op internet, wel e-mail ontvangen en zelfs e-mail sturen via web-mail maar gewoon in Outlook-express krijg ik telkens foutmelding:

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.kpnmail.nl', Server: 'mail.kpnmail.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

Samen met kpn helpdesk de serverinstellingen opnieuw ingesteld (was nix mis mee), de firewall van mcaffee tijdelijk uitgeschakeld (nix) en MS outlook geinstalleerd en ook Windows Live Mail om te kijken of het aan mijn outlookexpress software lag. Ook hier krijg ik telkens een fout melding bij uitgaande mail.

KPN wil verder nix meer doen omdat zij zeggen dat wanneer ik wel mail kan versturen via web-mail er aan hun kant nix mis is.

Het enige wat in mijn situatie is veranderd, is dat ik verhuisd ben en nu een draadloze modem met WSP gebruik ipv een vaste modem daarvoor.

Klinkt dit voor iemand als bekend in de oren... ik ben benieuwd.

vr.gr.

Bas

Welkom op Helpmij.nl !

KPN wil verder nix meer doen omdat zij zeggen dat wanneer ik wel mail kan versturen via web-mail er aan hun kant nix mis is.
Flauwekul. Dat is een heel ander systeem dan mails versturen vanaf je pc.

Bedoel je dat je op je nieuwe adres nog niet hebt kunnen mailen?
Modem al gereset?

Account verwijderd, en geheel opnieuw ingesteld? (dus niet de mails en adresboek, maar alleen je account).
Ondanks dat alle gegevens goed lijken te staan, toch even verwijderen en opnieuw opstellen.

Kun je eens gaan naar -> start -> uitvoeren, daar het commando "cmd" geven (zonder de 2 " ).

Als het goed is zien je nu een zwarte dosbox.

Vul daar in "tracert www.nu.nl" en geef enter (weer zonder ").

Er komen nu een aantal regels te staan, op de derde regel moet een gedeelte van een internet adres staan.

Voorbeeld:
4 376 ms 389 ms 392 ms iawxsrt-rt2-bb21-ge-1-1-0.wxs.nl [213.75.64.137]

Het gaat in dit geval dus om het wxs.nl gedeelte.

Dit zou er bij jou ook moeten staan en anders zou ik willen weten wat er wel staat.

Bedankt voor de reacties, alles resetten zal ik nogmaals proberen.
In antwoord op de reactie.
Ik krijg de volgende info:

C:\Documents and Settings\HP_Administrator>tracert www.nu.nl

Bezig met het traceren van de route naar gl.nu.nl [62.69.179.199]
via maximaal 30 hops:

1 3 ms 2 ms 5 ms 192.168.1.1
2 34 ms 35 ms 35 ms s55910c01.adsl.wanadoo.nl [85.145.12.1]
3 38 ms 38 ms 38 ms V908.dr4-asd6.nl.euro.net [194.134.158.25]
4 49 ms * 38 ms PC19.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.57]
5 38 ms 38 ms 38 ms PC16.er1-asd4.nl.euro.net [194.134.161.100]
6 38 ms 38 ms 37 ms br1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
7 38 ms 38 ms 38 ms 85.112.0.73
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 39 ms 39 ms 39 ms 62.69.179.199

De trace is voltooid.

C:\Documents and Settings\HP_Administrator>

Dan zit je of zelf bij Wanadoo of je buren en zit je op hun netwerk.

Als je bij smtp server het volgende invult werkt het wel :"smtp.online.nl" (uiteraard zonder ")

Werkt het nu???

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste MvdHeijde,

Dat was het dus, ik zat gezellig op een onbeveiligde modem van een van de buren die een wannado account heeft.
Zelf had ik een nieuwe draadloze router en usb ontvanger van Sitecom volgens WPS geinstalleerd maar in de bijbehorende software blijkbaar per ongeluk een ander (niet WPS) netwerk geselecteerd.
Nu moet ik nog even kijken hoe ik mijn eigen netwerk afscherm.
In iedergeval kan ik weer gewoon mailen in en uit via kpn.
SUPER BEDANKT!

vrgr

Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan