Geen USB als netwerk is aangesloten

• Onderwerp starter Onderwerp starter rNé
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rNé

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2006
Ik heb een nieuwe laptop en geinstalleerd met windows xp pro. Installatie ging naar behoren. Nu heb ik een aantal netwerkdrives gemapt en daaraan een schijf toegekend. Het probleem nu is dat als ik een USB-stick er in doe, ik deze niet meer zie. Pas wanneer ik in compmgmt.msc onder schijfbeheer mijn het pad wijzig, krijg ik de USB wél te zien. Echter, wanneer ik een andere USB-stick er in stop moet ik dit zelfde verhaaltje uitvoeren en weer een andere schijfletter toekennen. Gebruik ik een stick dan krijg ik dus de schijfletter die ik daar zelf aan heb toegekend. Door dit te doen zie ik dus mij USB en netwerkschijven. Echter, normaal gesproken moet ik toch een USB kunnen invoeren, mijn schijven kunnen zien, zonder dit gedoe! Op mijn windows 2000 werkte dat wel, nu niet. Overigens, ik mis tov windows 2000 in compmgmt.msc ook optie "logische schijven". Daar zag ik voorheen alle schijven die aanwezig zijn, harde schijven + netwerk. USB kwam daar niet in voor. Als ik lokaal draai is er niets aan de hand en kan ik de USB uiteraard gewoon weer gebruiken.

Wat is hier aan de hand? Misschien dat iemand mij kan volgen of een tip kan geven?

Alvast hartelijk dank. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan