geen usb zichtbaar!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

johela

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2000
Berichten
7
Bij een herinstallatie van win xp pro, heb ik t volgende probleem. De usb poorten werken niet meer.
Ook na het intaleren van de drivers die bij het moederbord horen (msi KT4 AV) geeft dat geen soelaas.
Ook staan ze niet op de lijst bij apparaatbeheer. Dus geen usb controllers . Ook al een ubdate gedaan naar de site van het moederbord.
Wie kan me helpen?
Heel erg bedankt!!
 
jA HOOR OOK DAT HEB IK ER WEER OPGEZET, EN OOK DE NIEUWSTE DRIVERS. MAAR T MAG NIET BATEN
 
1) beste wat je kan doen is een simpel usb muisje gebruiken om te testen. zorg ervoor dat je zeker weet dat deze muis het op een andere computer wel doet. als eerste ga je alle apparaten van je computer afhalen behalve je muis toetsenbord,beeldscherm. dan start je je pc op en probeer je dan of het werkt.

2) start je computer op in veiligemodus en kijk of je muis wel reageert in veilige modus

3) open de machine kast en haal alle pci/agp/pci-e kaartjes los behalve de videokaart en start dan weer op.

4) probeer verschillende usb poorten met die muis aan de voor en achterkant.

5) doe een schone instalatie, dat hous in alleen windows en de drivers, verder niks en probeer dan je muis.

6) Werkt geen van dit alles? dan is het je moederbord.
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Niets openmaken!!!!! Ligt niet aan je software.

In de BIOS staan de USB entries disabled door de nieuwe installatie

Alles enable zetten en het werkt weer
 
Ja , dat was t probleem. bedankt voor je reaktie.
Alles werkt weer!! Zo nu en dan leert men er weer wat bij.

Bedankt Bop
 
door een nieuwe installatie van windows kunnen er geen bios instellingen wijzigingen!!!!!!!! dat kan alleen door een lege batterij defecte cmos of een bios update

dus de instellingen zijn anders handmatig gewijzigd
 
kan, maar in ieder geval waren de eerder genoemde reacties geen opties

wanneer windows een apparaat niet ziet ligt het niet aan windows en dien je allereerst naar de bios te kijken voor je kaarten uit je pc gaat trekken.

het is wel opvallend dat de pc die ik onder handen had gehad, ook met xp pro, exact hetzelfde probleem had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan