Geen veilige modus, dual boot xp/7

Status
Niet open voor verdere reacties.

rockinbocky

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Berichten
1
Hallo,

Ik heb vandaag in XP wat geopend met dubbele extensie en daar zijn 2 .exe bij vrijgekomen virusscanner Mcafee had 56 meldingen onderschept en liep daarna compleet vast. Opnieuw opgestart maar ik kom XP niet meer in sluit af na een paar seconde en soms heb ik de tijd om mijn wachtwoord in te voeren maar dan na 3 sec. ongeveer sluit hij weer af.

Nu heb ik een Dual-boot met XP en win7, bij win7 kan ik wel voor F8 kiezen en dus voor allerlei herstelmogelijkheden maar bij XP kan ik hieruit niet kiezen, oftewel kan geen veilige modus selecteren, hoevaak ik ook op F8 druk.

Alstublieft help mij want heb wel een Back-up maar staan nog steeds belangrijke gegevens op.

Bij voorbaat dank,
Jeroen
 
Kun je ook niet vanuit Windows 7 bij die bestanden komen? Ik heb namelijk ook een multi-boot XP/7 maar ik kan via Windows 7 nog gewoon op de XP schijf komen en andersom ook. Mocht dit niet werken kun je ook is proberen om Windows XP als standaard boot te selecteren. Dit doe je door naar het configuratiescherm te gaan-->(Alle configuratiescherm onderdelen-->)Systeem-->Geavanceerde systeeminstellingen-->Opstart- en Herstartinstellingen-->instellingen-->Standaard besturingssysteem-->Windows XP selecteren (of Earlier version of windows) en dan te rebooten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan