geen verbinding ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

thetwoofus

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
Sinds een paar weken heb ik ADSL van Hetnet. Gisteren voor de 2e keer (eerste keer enkele dagen geleden) kon ik geen verbinding maken - ik kreeg de boodschap "geen kiestoon, controleer of modem correct is aangesloten ..........". Een paar uur tevoren had ik probleemloos kunnen inbellen! De modem-test heb ik uitgevoerd en die was goed. Ik heb de modem losgekoppeld en de software verwijderd, software opnieuw geinstalleerd en de modem weer aangesloten en ik kon weer inbellen. Weet iemand waarom dit gebeurt, ik heb geen zin om steeds de modem en software opnieuw te moeten installeren. Ik heb Win98 en bij modems zie ik dat Windows alleen de intern modem herkent, waarom zou dit zijn. HELP!!!!!!!

Een ADSL modem heeft geen kiestoon nodig en belt ook niet in. Kies je niet per ongeluk een verkeerd modem?

een adsl / mxstream verbinding belt in via de (LAN) adsl-netwerkaart, dus idd geen kiestonene ed.

Soms helpt het in zulke gevallen je modem even uit en aan te zetten.

Dat windows bij modems alleen je (telefoon) modem herkent is normaal.
Je ADSL "modem" staat nl. onder "netwerkadapters".

Vanavond was er wel een probleem met een DNS server van hccnet, ik weet niet of dat er mischien iets mee te maken heeft? Ik weet niet of ze dezelfde DNS servers gebruiken.

Ik heb sinds kort ook adsl en in de handleiding van adsl van de KPN staat dat je moet zorgen dat je browser is ingesteld op nooit een verbinding maken. Dit heb ik ook gedaan en dit helpt. Op de installatie cdrom van de KPN staat een bestand ADSLIE.exe als je dit bestand opent dan zorgt het dat je browser goed wordt ingesteld.

Nooit een verbinding maken heeft te maken met eventuele inbelverbindingen die je maakt via externe toegang. Als je die eventueel nog hebt, zou ik de instelling laten staan op alleen als er geen netwerkverbinding is.

Kijk ook even in je LAN settings, proxy moet daar uitgevinkt staan en internet instellingen automatisch vinden aangevinkt.

Als ik adsl bij iemand op de computer installeer, Dan haal ik altijd het interne modem voor zover mogelijk eruit hardware matich of via de software. Dan weet ik zeker dat de pc altijd de goede verbinding heeft en dan krij gje ook niet de grappen met geen kiestoon !

Instelling veranderd in "nooit een verbinding maken" - so far so good. Iedereen bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan