Geen verbinding bij Wireless Router na Switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bernie007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
Hoi,

Ik heb internet via een kabel-modem. Deze gaat naar een Switch, die op zijn beurt naar 4 PC's gaat. Bij een van die 4 PC's wil ik de LAN kabel die van de Switch komt aansluiten op een Wireless Router om zo een Wireless Acces Point te creëren zodat ik met mn laptop overal in huis Wireless op internet kan.

Mn laptop heeft perfect verbinding met de Wireless Router. Alsook die 4de PC die met een LAN kabel verbonden is in de LAN poort van de Wireless Router. Maar de Wireless Router die na de Switch staat, krijgt geen internet verbinding. Hoe komt dit?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Bernie

Hoi,

Ik heb internet via een kabel-modem. Deze gaat naar een Switch, die op zijn beurt naar 4 PC's gaat. Bij een van die 4 PC's wil ik de LAN kabel die van de Switch komt aansluiten op een Wireless Router om zo een Wireless Acces Point te creëren zodat ik met mn laptop overal in huis Wireless op internet kan.

Mn laptop heeft perfect verbinding met de Wireless Router. Alsook die 4de PC die met een LAN kabel verbonden is in de LAN poort van de Wireless Router. Maar de Wireless Router die na de Switch staat, krijgt geen internet verbinding. Hoe komt dit?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Bernie

Waarom zet je de router niet voor de switch??
voorbeeld van een internet aansluiting met router en switch:
bekabeling_thuisnetwerk.gif

Wat je ook kan proberen is een Crossed UTP kabel te gebruiken tussen de switch en de router.

Laat maar ff weten hoe het is gegaan.

Hoi,

Alvast bedankt voor je antwoord!

Ik heb, zoals je gezegd hebt, de wireless router voor de switch geplaatst. En dat werkte perfect. Feitelijk heb ik gewoon de switch er tussen uit gelaten. Omdat er nog 4 LAN poorten zijn aan de router. Zo heeft iedere pc nu internet.

Maar de reden waarom ik de wireless router 'na' de switch wou plaatsen was omwille van de ligging van de switch. Deze licht namelijk helemaal in de hoek van thuis onderaan in de garage. Dus enkel in de kamer erboven is er heel goed ontvangst met de wireless. Vandaar dat ik die boven wou zetten bij een andere pc die al internet heeft via een UTP kabel na de switch. Daar wou ik dus van de router een wireless acces point maken! Maar dat blijkt niet te lukken na een switch. Het probleem is dus voor een deel opgelost. Het zou leuk zijn om met een laptop in thuis overal internet te kunne hebben, wat nu niet het geval is...

Is daar een specifieke reden voor waarom een router niet na een switch kan worden geplaatst?

Alvast bedankt.

het zou gewoon moeten kunnen, het enige waar je op moet letten is dat je de goede bekabeling gebruikt. (straight of Crossed).

ok, prima. Ik zal er nog wat mee experimenteren. Eerst straight plaatsen, dan eens crossed. Ik hou je op de hoogte of het werkt!
bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan