geen verbinding door LAN netwerkfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Berichten
633
De laatste week word telkens de verbinding verbroken en krijg ik een melding dat er 1 van de LAN netwerkkabels niet is aangesloten.
Maar ik heb dus helemaal niet aan die kabels gezeten.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Ik heb ze al wel nagekeken natuurlijk, maar ze zitten er allemaal nog goed in.

Jolanda
 
wat voor swits of router heb jij
ik heb namelijk ook wel eens dat probeem
ik zelf denk dat het aan mijn edimax router licht maar ik weet het niet zeker

goeten aart
 
Hoi JolandaC.
Denk dat dit probleem bij jou provider c.q servers ligt, en niet aan jou pc. Heb dit zelfde euvel ook gehad. Heb toen mijn provider per E-mail ingelicht, en enkele dagen later was het probleem opgelosd! Sucses.
 
Dat ligt 100% zeker NIET aan je provider hoor. Je hebt als ik 't goed begrijp Windows XP?

Probeer de netwerkkaart(software) eens opnieuw te installeren, dat zou al een hoop kunnen schelen hoor. :)
 
DroeneZ:

Dat ligt 100% zeker NIET aan je provider hoor.

Hoezo niet? Als ze ergens aan het sleutelen zijn, of er zijn technische problemen kan dit goed hoor. JolandaC geeft hierbij ook nog eens aan dat ze de kabels nagekeken heefd. 100% zeker weten doen we niet! We zullen moeten afwachten wat de oorzaak is geweest. Hoop nog op een post van JolandaC.
 
Deze melding kun je echt niet krijgen door je provider, XP heeft het hier over de UTP kabel. Niet de kabel buiten ofzo hoor. :)

Brandden er wel een lampje op je netwerkkaart? Als die ook niet brand, is er toch echt een kabel probleem.
 
Het gaat nu weer de hele week goed, maar ik heb toch echt niets veranderd of gedaan.
Dus misschien lag het toch aan de provider????
 
Hoi jolandaC.

Fijn dat je verbinding weer goed is. Kunnen we weer lekker internetten :D
Je kunt trouwens bij je provider/startpagina zoeken naar onderhoud c.q storingen. Meschien vind je hier wat! Een andere mogelijkheid is een bestand te downloaden die de connectiviteit natrekt. @home heefd zoiets als netdiag. Informatie/download zie hier:

http://www.home.nl/abonnee/software/updates

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan