Geen verbinding draadloos internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Giny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Giny

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Met mijn ene laptop krijg ik thuis geen verbinding met draadloos internet. Elders wel.
Met mijn andere laptop krijg ik wel verbinding met draadloos internet.

Bedoel je dat die alleen bij je thuis niet werkt? maar op andere plaatsen wel? Je kunt ook proberen om verbinding te verbreken en terug op te starten weet niet of je dat al geprobeerd hebt. Probeer ook is gewoon via de kabel of het zo lukt?

Laatst bewerkt:
Heb ik allemaal al geprobeerd. Ik heb thuis wel draadloos netwerk, maar alleen bij deze laptop werkt het niet.

Zeer onduidelijke postings.

Eerst even duidelijk maken of die ene laptop het wifi netwerk wel ziet of niet.
Indien die ene laptop het netwerk niet ziet, dan zijn er 2 mogelijkheden:
a. Het is op de 2,4 ghz band en het wifi netwerk is op kanaal 12 of 13.
b. Het is op de 5 ghz band en de laptop kan niet overweg met 5 ghz wifi netwerken.

Indien wel gezien, maar niet mee te verbinden (ondanks het juiste wifi wachtwoord):
a. Het is op de 2,4 ghz band en er is 802.11g danwel 802.11n ingesteld, terwijl de wifi adapter in de laptop daar niet mee overweg kan.
b. Het is op de 2,4 ghz band en er is WPA2 ingesteld terwijl de wifi adapter in de laptop alleen met WPA of WEP overweg kan.

Tijs.

b. Het is op de 2,4 ghz band en er is WPA2 ingesteld terwijl de wifi adapter in de laptop alleen met WPA of WEP overweg kan.
Als dit het geval is, is het dan op te lossen?
Elders doet hij het dus wel op Wifi.

Ik begrijp uit je laatste posting dat het wifi netwerk wel te zien is, maar niet mee te verbinden, ondanks het juiste wifi wachtwoord.

Kijk eerst eens in de instellingen van je wifi router na hoe het 2,4 Ghz netwerk is ingesteld en meld het terug.
Kijk ook of MAC-filtering aan staat, want anders kunnen alleen (MAC adressen die zijn ingedragen) wifi adapters ermee verbinden.
Ook kan het zijn dat alle ip-adressen reeds zijn uitgegeven die beschikbaar zijn in de DHCP scope van de router. Kijk dus ook de DHCP lease tabel na en welke ip-adressen er in de DHCP scope zitten.

Tijs.

Zou fijn zijn dat je nog even terugmeldt wat de oplossing geboden heeft.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan