geen verbinding/geen rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik heb drie PC's in een netwerk staan. Twee ervan wirreless en de ander bekabeld via een router. Alles is gefirewalled met Norton. de Windows firewall staat uit. SP2 geinstalleerd.
2 PC's kan ik niet verbonden krijgen.
Volgens mij is dat begonnen na installatie van SP2, maar dat weet ik niet zeker meer. Ook als ik Norton firewall disable, lukt het niet. De instellingen in de router zijn goed, want de andere PC's maken wel contact met elkaar. Wie weet raad?
 
Zet ook eens de firewall uit in Windows SP2,en de wireless zero (start/configuratie/systeembeheer/services)
 
Geplaatst door upsidaisy
Zet ook eens de firewall uit in Windows SP2,en de wireless zero (start/configuratie/systeembeheer/services)

helaas, geen resultaat. het heeft overigens wel met SP2 te maken denk ik, want de PC waarmee nog wel verbinding mogelijk is, heeft SP2 nog niet geinstalleerd.
 
Zet eens tijdelijk de firewall van Norton uit en kijk wat er dan gaat gebeuren.Check even of de SP2 firewall zich niet opnieuw heeft geactiveerd.
 
Geplaatst door upsidaisy
Zet eens tijdelijk de firewall van Norton uit en kijk wat er dan gaat gebeuren.Check even of de SP2 firewall zich niet opnieuw heeft geactiveerd.

Beide heb ik al gedaan. Geen resultaat. Ik snap er niets van!
 
Geplaatst door upsidaisy
Pingen gaat wel ?

hoe doe ik dat?
Overigens heb ik de firewall van Windows geheel uitgeschakeld en gestopt. Het vreemde is dat ik vervolgens in Edonkey een unreachable status krijg. Toen ik vervolgens de firewall weer startte, maar wel uitgeschakeld liet staan, kreeg ik weer een reachable status.:confused:
 
Kijk even in je dos scherm of je ook een ip nummer krijgt.(start/uitvoeren/cmd/ipconfig /all)

Geef dan vanaf de andere computer eens (ook in dos) de opdracht:

ping xxxxxxx (x=IPnr van ipconfig /all)

De twee computers waarbij het niet lukt zijn zeker de draadloze computers ? Hoe heb je de configuratie gedaan ? Heb je ook clientsoftware ?
ADSL/Kabel ?
Modem?Router? of ?
 
Geplaatst door upsidaisy
Kijk even in je dos scherm of je ook een ip nummer krijgt.(start/uitvoeren/cmd/ipconfig /all)

Geef dan vanaf de andere computer eens (ook in dos) de opdracht:

ping xxxxxxx (x=IPnr van ipconfig /all)

De twee computers waarbij het niet lukt zijn zeker de draadloze computers ? Hoe heb je de configuratie gedaan ? Heb je ook clientsoftware ?
ADSL/Kabel ?
Modem?Router? of ?

Ja, IP krijg ik wel. Op deze PC is dat 192.168.2.100
Op de andere PC's lukt dat ook: .....101 en 102.

Pingen gaat op alle PC's niet: Time Out bij opdracht. Als ik het goed doe tenminste. Ik vul in ping (IP van de PC waarachter ik zit)

Ik heb een ADSLverbinding van Demon met modem en router. Ik heb met de router al vanaf het begin problemen, doordat de internetverbinding wegvalt. Er zijn periodes dat dat wel 20 keer per dag gebeurt, ook zijn er periodes dat het 1 of 2 keer per dag gebeurt. Het probleem doet zich ook voor op de wired PC, dus aan de draadloze verbinding ligt het niet.

Wat bedoel je met clientsoftware? In elk gaval heb ik via de site van SMC alle update drivers gehaald en geinstalleerd..
 
Wat voor modem heb je ? USB of Ethernet ? Denk laatste .

Client software is een progje dat vaak bij de smc produkten wordt bijgeleverd.Je kunt hierdoor oa je signaalsterkte zien bij draadloos.Afhankelijk van het produkt heb je hier ook een optie om bijv bij draadloze verbindingen je WEP-Key en of MAC adres in te vullen.

Mbt pingen:ping eens op elke pc naar bij www.helpmij.nl
en vervolgens op een willkeurig ip nummer en vervolgens van pc 01 >>02 enz.
 
Geplaatst door upsidaisy
Wat voor modem heb je ? USB of Ethernet ? Denk laatste .

Client software is een progje dat vaak bij de smc produkten wordt bijgeleverd.Je kunt hierdoor oa je signaalsterkte zien bij draadloos.Afhankelijk van het produkt heb je hier ook een optie om bijv bij draadloze verbindingen je WEP-Key en of MAC adres in te vullen.

Mbt pingen:ping eens op elke pc naar bij www.helpmij.nl
en vervolgens op een willkeurig ip nummer en vervolgens van pc 01 >>02 enz.

Ik heb idd een ethernet modem. Merk: SMC
Clientsoftware heb ik ook, dit gebruik ik oa om handmatig de verbinding met de router te leggen (voorheen ging dat bij het opstarten volledig automatisch.....)

Ik heb op de (enige) wired PC even gepingt. Naar helpmij gaat dat zonder probleem. Ook pingen naar de (enige) PC in het netwerk (wel draadloos) waar nog geen SP2 op zit, gaat goed. Maar, je raadt het al, pingen naar de wireless PC met SP2 wil niet.

Ik heb toch sterk de indruk dat SP2 het probleem is....:confused:
 
En SP2 tijdelijk verwijderen met alle eventuele risico's van dien ?
Of terug gaan in de tijd via systeemherstel ?
Denk trouwens dat SP2 dan blijft staan.
 
Dat is me nog te vroeg. Daar voel ik niet veel voor. Een netwerk moet met SP2 toch ook kunnen draaien?
 
Ik kom toch nog maar eens terug op mijn probleem, want het is goed **** zo.
Het is inmiddels voor mij wel zeker dat het probleem zich alleen voordoet bij het bereiken van de 2 PC's waar SP2 op staat.
Als ik met de zoekfunctie ga zoeken naar de PC's vindt ie ze wel, ik kan ze alleen niet bereiken omdat ik geen rechten heb.
Verdere instellingen: Windows firewall staat uit, Norton firewall aan, maar als ik die enable heeft dat geen resultaat. Alle netwerkkaarten staan op automatisch.
**** happens, maar ik wil er graag vanaf. En het liefst zonder SP2 te uninstallen.....:(
 
Ik heb ook zo'n probleem
3 pc's op de router (multi PC speedlink) met of zonder firewall .. ik krijg geen verbinding, maar ik kan wel pingen!!
Iemand van KPN vertelde me dat het iets te maken heeft met de zgn Trusted ID zone. Ik weet echter niet waar ik dat moet opsnorren, en bij microsoft hoef je ook niet aan te kloppen, daar mag je eerst tig bladzijden met allerlei computertermen doorlezen.
In mijn geval trouwens een WIN98 systeem, een XP met en een XP zonder SP2, dus volgens mij maakt de SP2 niet uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan