Geen verbinding in Netwerkcentrum, Wel gewoon internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

spongebart

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Hallo!

Ik ben druk bezig met de laptop van een vriend. Opzich geen problemen, hoewel ik wel tegen iets aanloop wat met simpel Googlen niet op te lossen is..

Het probleem is dat ik gewoon een werkende internet verbinding heb, maar mijn netwerkcentrum geeft aan dat dit niet zo is.
Na een beetje gepruts ben ik er achter gekomen dat het probleem is dat ik de "Netwerk Locatie" niet aan kan passen in Netwerkcentrum. Dit wil zeggen dat ik dus bovenaan "computer>>>>>X>>>>>internet" zie staan terwijl ik gewoon kan surfen...

Een beetje een onduidelijke uitleg van mij probleem, maar beter dan dit kan ik het niet uitleggen hahaha...

Het probleem is in ieder geval dat ik bijvoorbeeld het delen van bestanden niet kan aanzetten... Wie helpt mij met het aanpassen van de Netwerklocatie???:-)

Dank!!

Als het goed is zie je in netwerk centrum

"Thuisnetwerk" of "Openbaarnetwerk" of "Bedrijfsnetwerk".
Onder actieve netwerken
Deze is met blauwe letters.
Als je hier op klikt kun je als het goed is het type kiezen
Kies dan bijv. thuisnetwerk...
Werkt dit ?

M. Vr. Gr.

Cross

Grappig, ik had dit antwoord kunnen verwachten.. Ik weet inderdaad dat die mogelijkheid er normaal gesproken is, helaas is die mogelijkheid er nu niet omdat mijn netwerkcentrum 'denkt' dat ik geen verbinding heb met een netwerk, terwijl ik gewoon gebruik kan maken van internet!!

Hmm...
Ik zou eerder denken een verkeerde driver dan ofzo ...
Heb je daar al naar gekeken ?

Start -> apparaatbeheer / device manager

Gr.

Yes ook al opnieuw geinstalleerd! Als ik met een ander netwerk dan mijn huidige netwerk verbinding maak is et het zelfde verhaal trouwens.. Normaal, als je een nieuwe verbinding maakt krijg je een dialoogvenster waar je inderdaad kan kiezen voor 'thuis' of 'openbaar' enzo.. Maar dit krijg ik dan ook niet!!! Ik heb het idee dat het daaraan ligt, dat hij standaard op 'openbaar' staat. Dat verklaard in ieder geval waarom ik delen niet aan kan zetten! Maar dan is het des te gekker dat ik dat niet kan aanpassen!!

Heb ik ook wel eens, ik ben gewoon lekker aan het gamen / internetten msnen twitteren etc, en dan sluit ik hem aan de eind van de avond weer af en de volgende ochtend doet hij het gewoon weer met het bericht dat ik verbonden ben. Niks aan het handje.

Dank voor je reactie hoewel ik er in dit geval niet zo eel aan heb;-). Bij mij is het helaas zo dat ik vanalles ev geprobeerd inclusief opnieuw opstarten, ook in veilige modus... Maar volgens mij ben ik 1 van de weinigen die dit probleem heeft..?

Nja ik heb het ook maar het is niets ernstig, je kunt alles goed doen, wat je ook wil.

Ook dat is niet zo, want ik kan bijvoorbeeld geen bestanden delen met andere pc's en/of netwerkapparaten, er is dus wel degelijk iets aan de hand wat in de weg staat!

Veronderstel ik uit dat er geen virussen waren? Ben je actief netwerk deler?

Hoi,
heb je een account met administratorrechten? Zo niet log dan eens in met je administratoraccount.
How to (NL).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan