geen verbinding in Vista, wel in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik heb problemen met de internetverbinding, en ik verdenk Vista ervan de oorzaak te zijn.
Sinds een jaar of twee heb ik een internet+telefonie abonnement bij Casema, en dat bevalt uitstekend. Verbinding is stabiel, eigenlijk geen enkel noemenswaardig probleem. Sinds ik een nieuwe pc heb met daarop Vista, komt het regelmatig voor dat ik na opstarten van de pc geen verbinding heb. Die verbinding is ook niet te herstellen, alleen maar door de opnieuw op te starten, dan werkt het weer als een zonnetje.

Vreemde is dat ik met mijn “oude” pc, met daarop XP, nooit problemen had. Omdat er aan modems/routers/bekalbeling helemaal niets veranderd is, verdenk ik Vista ervan de schuldige te zijn. Herkent iemand dit probleem, en hoe los ik het op?

Verbinding met Vista

Probeer eens eerst de modem uit te zetten. (stroom erafhalen)
Want de modems houden je MAC adres in het oog. Als je een andere PC met een andere MAC eraan hangt weigeren ze.
Dus stroom eraf, even wachten. Stroom erop, dan pas Vista pc aankoppelen en opstarten

huh?
Nooit van gehoord, dus eerst maar eens opgezocht wat het nou precies is. Weer iets geleerd vandaag ;)
Maar ik ga het eens proberen.... anders toch casema maar eens even bellen.

Nou... ik heb het meerdere keren geprobeerd, maar zonder succes. Iemand nog een helder idee?

Misschien dat (onder Vista) het uitschakelen van IPv6 helpt. IPv4 en IPv6 tegelijkertijd werkend wil wel ´ns problemen geven.

Ik heb IPv6 sinds aug. vorig jaar uitgeschakeld. Sindsdien heb ik geen problemen meer met m´n verbinding.

Ga in het scherm netwerkverbindingen naar je lan of wireless verbinding, klik hierop met je rechtermuisknop, kies eigenschappen.
Dan opent het scherm "eigenschappen voor netwerkverbinding".

Staat IPv6 aangevinkt?

- Zo ja; deze vink verwijderen door er op te klikken. :)

ipv6uit.jpg

ja... maar krijg ik daar op enig moment geen problemen mee?

Ik hád hetzelfde probleem als jij nu hebt. Ik heb IPv6 uitgeschakeld en sindsdien is m´n probleem opgelost! :)

IPv6 is nog niet in voege.
IP nummers bestaan uit 4 nummers van 0 tot 255 123.25.112.1 bijvoorbeeld
Maar met dit systeem zijn er binnen x aantal jaar geen adressen genoeg.
Vandaar dat men dan gaat overschakelen op IP nummers bestaande uit 6 nummers.
Tot die tijd kan je IPv6 uitschakelen

dat weet ik, daarom vraag ik het. Zegge is dat de grens zo tussen 2010 en 2020 in beeld komt... voorlopig zit er nog wel even rek in dan. Ik ga het proberen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan