geen verbinding koude start

• Onderwerp starter Onderwerp starter bw001
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bw001

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
als ik mijn pc aanzet dan heb ik geen verbinding, als ik dan een warme start maak dan is alles in orde.

Wat doe je om in die tussentijd wel verbinding te krijgen?

Kijk eens bij je netwerkinstellingen, eigenschappen van je kaart, of je ipgegevens nog automatisch worden ontvangen.

Kijk eens bij start / uitvoeren / cmd, ipconfig, of je ipnr. nog klopt.
Begint dat met 169.... of 192.... ??

ik doe niks start alleen opnieuw op. bij ip adres staat 10.0.0.150 en dan die andere begint met 255.255.255.0 en de laatste is 10.0.0.138.

en bij de eigenschappen van de netwerkkaart kan ik niet vinden of de ip gegevens autom worden ontvangen

Geplaatst door bw001
als ik mijn pc aanzet dan heb ik geen verbinding, als ik dan een warme start maak dan is alles in orde.

Wat voor verbinding mis je dan?
Branden de lampjes nog wel?

Is dan je ip ook 10.0.0.150 ?
Dan heb je wel verbinding met modem / router.

Als je dan 2 minuten wacht, kun je dan weer internetten?

Zie bijlage (screenshot) voor automatisch ip ontvangen.
start / instellingen / netwerk en inbvelverbindingen / je lan-verbinding kiezen / rechter klik, en eigenschappen.
Internet protocol (tcp/ip)

Laatst bewerkt:
ja alles staat op automatisch, mijn ip adres is 10.0.0.150

ik,krijg geen verbinding met mijn router. alle lampjes branden groen

Kun je de driver van de netwerkkaart herinstalleren?

Als je de pc koud start, en na de start druk je een paar keer op F5, heb je dan wel verbinding?

Heb je de router al eens gereset?

ik heb de router niet gereset, ik weet niet hoe?? een keer aan uit helpt niet

als ik hem koud start dan is mijn ip adres 169....... en dan staat er bij standaard gateway niks. bij een warme start is mijn ip adres 10.0.0.150 en werkt alles

Hai,

Als het goed is zit er aan de achterkant van je router een knopje/gaatje om hem te resetten. Die moet je ingedrukt houden, de stroom eraf en er weer op en dan nog even ingedrukt houden. Zo gaat het in ieder geval wel bij mijn router.

Kijk anders even op de website van je router. Daar staat het vast ook wel beschreven hoe het moet.

Succes!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan