Geen verbinding labtop met netwerk via Linksys

Status
Niet open voor verdere reacties.

martindo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jun 2004
Ik heb sinds kort de linksys broadband router 2.4 ghz
Ik heb kabel ( @home) . Nu heb ik de router al wel geinstalleerd en mijn internet werkt nog steeds. NU lukt het me niet om via de labtop op het internet te komen. IK heb alles op mijn labtop geinstalleerd en hij geeft ook aan dat linksys werkt enz enz... wat heb ik vergeten of verkeerd ingesteld???

Je hebt in de router het cc of cp nummer van @home ingevuld.
Je hebt dhcp in de router aanstaan.
Je hebt in windows gezet dat je automatisch een ip adres wil ontvangen.

Wat moet ik dan wel doen???

Ik wordt er helemaal gestoord van.. kan iemand mij nu precies vertellen wat ik moet doen...stap voor stap...
OOk dus hoe ik een netwerk moet instellen.

Dit is de huidige situatie.
ik heb een pc, met @home breedband.

Ik heb een labtop met Linksys wlan 11 mb pcmcia kaart en ook heb ik een Linksys wlan 11 mb router.

Ik wil graag een netwerk maken en dus ook met mijn labtop op het internet kunnen.

Martindo,
Ik wil je best helpen, maar geef dan ook antwoord op mijn vragen.
Nogmaals heb jij al je cc of co nummer ingesteld in de router.
Heb je verder iets ingesteld in de router?

Als je het cc of co of cp nummer van @home nog niet in de router hebt gezet dan moet je dat eerst doen. Anders krijg jij geen contact met @home en dus ook geen contact met het internet.
Als je het nummer er in hebt staan dan kunnen we verder gaan.
Maar je zult zelf dat nummer er in moeten zetten, dit staat in jouw handleiding van de router.
Als dat niet wil lukken dan horen we het wel en gaan we naar een handleiding zoeken zodat we dat ook stap voor stap kunnen uitleggen.

P.s. woon je in de buurt van Enschede.

Help

Het CC nummer heb ik ingevoerd in de router, en heb dus mijn gewone pc via de router lopen. Op die gewone pc heb ik wel internet.

En ik woon in de buurt van Groningen

Oke,
Dat is heel mooi, 1 pc die al op het inetrnet zit.
Dan nu de laptop.
In de laptop moet ook de computernaam gezet worden.
stel je hebt in de router staan cc123456-A dan moet er in jouw laptop het volgende staan cc123456-B
In jouw laptop zit een pmcia kaart voor de draadloze verbinding. Ik las in een vorig bericht dat je voor deze kaart alles al geinstalleerd hebt. Dus na invoering van je CC nummer zou je verbinding kunnen krijgen met het internet.
Dat gaat dus via de wizzard internet verbinding maken en dan kiezen voor een LAN verbinding.

Als dit werkt laat het dan even weten dan gaan we verder met het netwerk.
Vertel nog even welke besturingsystemen je gebruikt.

verder...

Oke, ik zit nu op mijn werk en ik kan dus niet verder met de installatie. Ik gebruik op mijn vaste pc, windows xp proffesional( english version) en op mijn labtop de windows xp home edition (nederlandse versie)

Als ik thuis ben ga ik ermee verder. Misschien zouden we via msn verder kunnen gaan?? communiceert wat makkelijker??

Dat zou kunnen.
Maar ik moet vanavond werken
maar voeg me maar toe aan msn.

puppiew@hotmail.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan