Geen verbinding maken met Draadloze Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greddy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2008
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb net een ICIDU 11g Wireless Router aangeschaft. Ik heb de hardware geinstalleerd, maar nu is er een probleem. Mijn laptop (ACER Extensa 5120) Ziet mijn router wel wanneer ik hem naar netwerken laat zoeken maar kan geen verbinding maken met de router. Ik heb zelf al het een en ander geprobeerd. Door in de webbrowser te gaan naar de pagina waar je de router kunt instellen en daar verdandert de :

- IP Adress
- Subnet Mask
- Default Gateway
- Primary DNS:
- Secondary DNS

Echter vul ik hier vast niet de goede getallen in ik heb zoals ik al zij enkele dingen geprobeerd maar ik zit nu echt vast

Mijn gewone router is een Speedtouch 510 en mijn draaloze router ICIDU 11g

Ik hoopr zo voldoende informatie te hebben gegeven en ik hoop dat iemand me helpen kan want ik wordt stapelgek hier!!

Greddy,

waarom heb je de onderstaande gegevens ingevuld als ik vragen mag.
- IP Adress
- Subnet Mask
- Default Gateway
- Primary DNS:
- Secondary DNS
Sluit de lan kabel van je speedtouch op de wan aansluiting van je router.
ge hoeft geen ipgegevens in te vullen.je router zal zelf deeze gegevens aflezen van de speedtoch modem.
Als je inlog op de router zal je bij de status zien dat er een verbinding is met je speedtouch modem.
ga proberen en laat van je horen

Ik heb gedaan wat je zei dat ik moest doen. Het probleem blijft alleen wel bestaan.
In de handleiding staat namelijk dat ik op het ip adres van de router voor Dynamic IP moet kiezen wanneer ik ADSL heb. Dit heb ik dus heb ik voor Dynamic IP gekozen waardoor de de 5 gegeven automatisch worden ingevuld. Echter werkt mijn verbinding nog steeds niet. Mijn laptop ziet de router zelf wel maar kan geen verbinding maken met internet.

Greddy een Dynamic IP zal alleen werken als jij je router direct had aangesloten op de lijn die van uit de muur komt,maar dat is niet het geval.
Je speedtoch heeft een Dynamic IP ,dus dan hoeft je router dat niet.
Als jij je speedtoch gelijk op je pc aansluit krijgt het een dhcp ipadres.de instellingen in de speedtoch zorgen voor de comminucatie met je provider.Dat is nu al een feit.
De kabel die vanuit de speedtoch naar je pc zou gaan,moet in de wan aansluiting van je draadlose router.De router zal zelf aankloppen bij de speedtouch voor een ipadres en zal je machines ipadressen uit een andere range geven.
hopelijk niet de technische uitgelegd

Darkman,

Ik heb het idee dat ik niet duidelijk genoeg ben in mijn uitleg. Want ook de tip die je nu gaf heb ik uitgevoerd en toch blijft het probleem bestaan. Ik heb nu de kabel die vanuit mijn speettouch komt in de wan aansluiting van mijn draadloze router gedaan. Het probleem blijft bestaan. Ook heb ik in de draadloze router nog 2 gewone kabel die naar twee vaste pc's gaan. Maar mijn laptop kan nog steeds geen verbinding krijgen met het internet.

Ik wanneer ik mijn netwerkcentrum open en ik op klik op verbinding maken met een netwerk mijn draadoze router wel te zien. Wanneer ik op de router klik om verbinding te maken komt er te staan: er kan geen verbinding met ICIDU (mijn draadloze router) worden gemaakt. wanneer ik dan klik op probleem vaststellen kom nog steeds op niets uit. In de handleiding staat dat ik naar het adres: http://192.168.1.1 moet gaan om daar de router in te stellen. Dan dien ik omdat ik ADSL heb voor Dynamic IP te kiezen dan zou volgens de handleiding de draadloze router moeten werken.

Ik hoop dat ik zo duidelijker ben geweest, wanneer ik niet duidelijk ben zeg het alsjeblieft want ik zou het fijn vinden dat dit probleem zo snel mogelijk verdwenen is zodat ik normaal mijn werk kan doen..

Met vriendelijke groeten,

Greddy

Greddy,de kans is idd groot dat we langs elkaar heen praten.
heb jij je draadloos netwerk al beveiligt,zoja haal eerst de beveiliging ervanaf.
als jij je draadloosnetwerk (SID) kan zien kan het ook benaderd worden.
kan je een schermprint van je netwerk centrum voor me maken.

Ik heb de beveiliging van de router uitgeschakelt nu komt er in mijn netwerkenlijst te staan dat mijn gegevens niet overeenkomen. De printscreen van de lijst heb ik in de bijlage toegevoegd. Ook staat er een uitroepteken voor het pictogram. Wanneer ik de beveiliging wel aanzet is dit teken weg en is het pictogram normaal. Ik hoop zo voldoende te hebben verteld. Wanneer je meer details nodig heeft hoor ik het graag!

Gr Greddy

Bijlagen

• NETWERK LIJST.jpg
    NETWERK LIJST.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 83
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan