Geen verbinding maken van buitenaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

letterlijk

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Hallo allemaal,

Heb al meerdere forums afgestruind, maar kan geen sluitend antwoord vinden. Ik wil graag vanuit de pc op mn werk inloggen op de pc thuis. Dit kan met de functie "verbinding maken met extern bureaublad."

Ik dus aan de slag:

Pc thuis=
Poort open gezet in firewall (heb een draadloos router)
"gebruikers mogen een externe verbinding maken met deze computer" aangevinkt.

Pc werk=
Geprobeerd in te loggen via mijn ip adres, maar krijg direct het bericht dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Hebben jullie nog suggesties?

Bedankt....

Is het niet zo dat het op je werk geblokkeerd wordt (bij ons wel namelijk)

Poort open gezet = poort 3389 TCP geforward in je router naar het interne ip-adres van je thuispc?
Ook in de firewall van je router (indien die een firewall heeft) ook WAN-to-LAN verkeer over poort 3389 TCP toegestaan?
Ook in de firewall van je thuispc zélf Extern Bureaublad (=poort 3389 TCP) toegestaan?

Tijs.

Weet jij hoe ik kan controleren of het geblokkeerd wordt op mijn werk?
------------------

Poort open gezet = poort 3389 TCP geforward in je router naar het interne ip-adres van je thuispc? yes

Ook in de firewall van je router (indien die een firewall heeft) ook WAN-to-LAN verkeer over poort 3389 TCP toegestaan? Weet ik niet zeker. Er zijn meerdere mogelijkheden. Dit gedeelte snap ik ook niet echt (wan-lan, wan-wan, lan- lan)

Ook in de firewall van je thuispc zélf Extern Bureaublad (=poort 3389 TCP) toegestaan?

Ik gebruik de windows firewall en deze wordt (als het goed is) automatisch open gezet

Zou je wat meer kunnen vertellen over het Lan-Wan- tan- jackie- chan verhaal?

Errug bedankt

dan gaat waarschijnlijk het spreekwoordelijke nekkie om....... Ik ga geen slapende honden wakker maken...

[...]Zou je wat meer kunnen vertellen over het Lan-Wan- tan- jackie- chan verhaal?

Errug bedankt

Betekent dat je in de firewall van je router vanaf het Internet (=WAN) toegang geeft tot het lokale netwerk (=LAN) voor alle poort 3389 TCP verkeer. Vandaar dat toestaan van poort 3389 TCP WAN-to-LAN.

Nogmaals: Alleen van toepassing als een firewall in je router aanwezig is én die ook aanstaat.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan