Geen verbinding meer met ADSL via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijee

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
375
Ik heb twee PC's via een router (Sweex) met ADSL verbonden. Beide hebben gewerkt. Nu heeft één van beide geen internetverbinding meer en ik weet niet waar ik de oorzaak moet zoeken.
Wie helpt mij op weg?
 
kan je wel pingen naar de router?
Ip adres vernieuwen?
 
Jou probleem weet ik zo 1 2 3 niet.
Maar ik ga je vraag wel even verplaatsen.

netwerkproblemen>windows xp ---> internet>adsl aansluiting.
 
in windows xp kun je het volgende eens proberen.

start - uitvoeren
nu type je cmd en geeft een enter.
in het zwarte vak type je op de pc die het niet meer doet ipconfig.
En dan een enter.
Kijk welk ip adres je krijgt.
type nu ipconfig /renew let op de spatie tussen de g en de / dan een enter.
Even wachten en je krijgt een ip adres.
type nu exit en kijk of je op het internet kunt.

Als je een andere versie van windows gebruikt dan zeg je het maar.
 
Ik krijg dan een foutmelding:

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding 3(er is geprobeerd een bewerking uit tevoeren op iets anders dan een socket.).
 
Wil iemand nog even reageren?

En:

Heeft mijn PC een ander IP-adres dan mijn router en hoe weet ik welk IP-adres ik heb?

In het gebruiksaanwijzing van de router staat een IP-adres 10.0.0.2 . Ik heb intussen uitgezocht hoe ik moet pingen, met mijn werkende PC gaat dit goed met 10.0.0.2, de PC die geen verbinding heeft zegt: kan doelhost niet vinden.

Het lampje op de router, dat de verbinding weergeeft met de PC die het niet doet, brandt wel.

Wie o wie kan en wil me even helpen!!!!???
 
Wil iemand nog even reageren?

Ja hoor.

Allereerst even een vraagje:wat zit er voor je Sweex router: een modem of een modem/router ?
Of is je Sweex router en modem ?
 
Mijn sweex-router is een adsl modem router. Wat bedoel je met "ervoor"?

De sweex is aan een kant verbonden met het binnenkomend signaal via de splitter en aan de andere kant met twee PC's via een netwerkkaart. Is dit antwoord voldoende?
 
Geplaatst door deijee
Mijn sweex-router is een adsl modem router. Wat bedoel je met "ervoor"?

De sweex is aan een kant verbonden met het binnenkomend signaal via de splitter en aan de andere kant met twee PC's via een netwerkkaart. Is dit antwoord voldoende?

Het was mij niet duidelijk of je sweex alleen router was of router en modem.Vandaar de vraag zit er ook iets voor je sweex .
Ok,nu kan ik verder zoeken.

Kun je nog even zeggen welk type Sweex het is nr .....
Misschien had je het al aangegeven maar waar werk je mee = XP of ...
 
Met Windows XP. Op het boekje bij de sweex staat: ADSLANNEX-B (ADSL modem router - 4 poorts 10/100 switch Annex B).
 
Misschien sla ik de plank nu helemaal mis, maar het lijkt er op dat je mogelijk hetzelfde probleem hebt als wat ik net heb opgelost.

Zie bericht: PC zendt wel maar ontvangt niet

Bij mij bleek de netwerkkaart kapot zijn.
 
Geplaatst door deijee
Met Windows XP. Op het boekje bij de sweex staat: ADSLANNEX-B (ADSL modem router - 4 poorts 10/100 switch Annex B).

Wat je zou kunnen proberen is om eerst eens even handmatig een IP adres toetekennen en dit in te kloppen op je andere computer.(wel met subnetmask en dns)
Hoe staat je sweex ingesteld ? DHCP ?
 
De verbinding tussen de router en je netwerkkaart is er dus wel.
echter je krijgt geen ip toegewezen.
ga naar start>uitvoeren
tik in cmd(enter)
tik in ipconfig /all
als alles naar behoren werkt moet je hier een ipadres van je router krijgen met alle andere relevante gegevens.
zoniet, tik in: ipconfig /release
hierdoor worden alle netwerkgegevens verwijderd.
tik daarna: ipconfig /renew.
Voordat je dit alles doet moet je ff voor de zekerheid je firewall in xp uitschakelen.
In het andere geval staat er een instelling in je router verkeerd.
 
Ik krijg dan dezelfde foutmelding als eerder:

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding 4(er is geprobeerd een bewerking uit tevoeren op iets anders dan een socket.).
 
Dan zit er niets anders op dan een ander netwerkkaartje uit te proberen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan