hoi,
Ik beschik als belgische gebruiker over een telenet aansluiting (kabel).
Wij hebben een draadloze router aangesloten en die werkt perfect.
Echter 1 nadeel ondervinden wij dikwijls.
Als we de computer (laptop) dichtklappen en hij blijft een aantal uren dicht (standby), dan hebben wij daarna bij het terug openen geen verbinding met het net meer.
verbinding uitschakelen en terug inschakelen helpt niet. toch hebben we nog een ip adres en geldige gateway.
naar het schijnt krijgen wij van telenet om de X aantal uur een nieuw ip.
Kan het hier iets mee te maken hebben.
Opnieuw opstarten is dan onze enige oplossing.
Iemand een oplossing voor ons probleem?
Bedankt,
Ik beschik als belgische gebruiker over een telenet aansluiting (kabel).
Wij hebben een draadloze router aangesloten en die werkt perfect.
Echter 1 nadeel ondervinden wij dikwijls.
Als we de computer (laptop) dichtklappen en hij blijft een aantal uren dicht (standby), dan hebben wij daarna bij het terug openen geen verbinding met het net meer.
verbinding uitschakelen en terug inschakelen helpt niet. toch hebben we nog een ip adres en geldige gateway.
naar het schijnt krijgen wij van telenet om de X aantal uur een nieuw ip.
Kan het hier iets mee te maken hebben.
Opnieuw opstarten is dan onze enige oplossing.
Iemand een oplossing voor ons probleem?
Bedankt,
