geen verbinding meer na standby-modus???

Status
Niet open voor verdere reacties.

clioke

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
hoi,

Ik beschik als belgische gebruiker over een telenet aansluiting (kabel).
Wij hebben een draadloze router aangesloten en die werkt perfect.

Echter 1 nadeel ondervinden wij dikwijls.
Als we de computer (laptop) dichtklappen en hij blijft een aantal uren dicht (standby), dan hebben wij daarna bij het terug openen geen verbinding met het net meer.
verbinding uitschakelen en terug inschakelen helpt niet. toch hebben we nog een ip adres en geldige gateway.

naar het schijnt krijgen wij van telenet om de X aantal uur een nieuw ip.
Kan het hier iets mee te maken hebben.
Opnieuw opstarten is dan onze enige oplossing.

Iemand een oplossing voor ons probleem?

Bedankt,:confused:

Zelf telenetklant zijnde, check ik regelmatig mijn ip (om te weten van waar iedereen onze site bezoekt buiten wijzelf om de updates te checken) en ik heb ondervonden dat het soms dagen duurt voor ik een nieuw ip krijg.
Hangt er een beetje vanaf hoeveel je online bent zeker?
Ik denk echter niet dat het daarmee te maken heeft, daar de router een ip krijgt van telenet, en de pc of laptop krijgt een ip van de router. Moet dus ergens anders aan liggen.

Je zet de computer in de slaapstand, dat is net niet uitzetten.
Maar de router ziet dit als geen verbinding en zet de verbinding uit.
Het alleen opstarten geeft weer een nieuwe verbinding.
helaas kan dit niet anders.
En waarom de laptop niet uitzetten voor een paar uur.
dit scheelt ook weer in de stroom kosten.

tjah, die staat hier gans de dag aan en afhankelijk of we een mail moeten sturen (of verwachten) doen we het deksel terug open en gaat hij meteen aan, maar helaas zonder verbinding.

Het is niet altijd , enkel als hij langere tijd heeft dichtgeweest.

alvast bedankt:thumb:

Bestaat er geen mogelijkheid om in mijn router een setting te wijzigen?

Misschien eens kijken bij powermanagement, misschien dat je daar wat kan instellen.
Ik heb het ook weleens gehad met mijn laptop, toen ie nog onder XP draaide ... bij standby disablede ie soms de netwerkkaart. Moest ik helemaal afsluiten en dan opnieuw opstarten. Dan deed ie het weer, soms moest ik zelfs batterij er even uithalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan