Geen verbinding meer na stroom uitval.

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Ik heb van middag de meterkast opgeruimd.
O.a heb ik het modem (chello) op gehangen, zo ook de draadloos router.
Voor deze werkzaamheden heb ik alle kabels los gehad zo ook de stopkontaktstekker (220).
Nadat ik alles weer aangesloten heb heb ik geen internet meer, wel maak de laptop kontakt met het router.
Waaraan zou dat kunnen liggen?
Wat ook gek is ik internet nu via een onbeveiligd netwerk in de buurd, maar ik weet natuurlijk niet van wie dat is.
Graag hulp, b.v.d.

geen verbinding.

O ja, de lampjes op de router branden net zo als voorheen.

Als je de router van de stroom hebt gehad zal hij waarschijnlijk zijn instellingen allemaal kwijt zijn .

Die moet je opnieuw invoeren nu .

En internetten via een onbeveiligd netwerk van een ander zou ik niet doen .:rolleyes:

Het lijkt me sterk dat wanneer je een router van de spanning afhaalt dat alle instellingen weg zijn.
Over het algemeen zit daar een back-up voorziening op.
Ik zet mijn router regelmatig uit en wanneer ik hem weer aanzet zijn alle instellingen excact zoals ze waren.
Hier is iets anders aan de hand.
'
en internetten via een onbeveiligd netwerk is lekker gratis, volledig legaal en erg dom van degene die het open heeft staan.
Zolang jhij ervoor zorgt dat je een goed werkende firewall en Anti-virus aan hebt staan wens ik je daar veel plezier mee.

Misschien heb je met het verplaatsen van de router de boel "per ongeluk" gereset en zal alles inderdaad even opnieuw moeten invoeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan