Geen verbinding (meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spankey82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2005
Beste mensen,

Ik zit (denk ik) met een moeilijk probleem. Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen:

Enkele dagen geleden is mijn pc tijdens het online gamen (battlefield 2) vast gelopen. Met als gevolg dat ik mn pc heb gereset en hij niet meer opstartte. Vanalles geprobeerd (bahalve formatteren, omdat ik nog data wil terug gaan halen), niets werkt. Vervolgens ben ik terug naar winkel gegaan om mn harddisk te laten controleren. Die blijkt stuk te zijn. Gelukkig nog garantie, dus zal ik een nieuwe krijgen. Maar eerst het ik er een extra HD in gezet zodat ik nog wat data kan proberen te recoveren.

Ik heb win XP sp2 geinstalleer op de nieuwe HD en geprobeerd op meerdere manieren internet aan de praat te krijgen, maar het lukt op geen mogelijkheid... Ik krijg in CMD ook geen ip of wat dan ook weergegeven als ik het commando ipconfig invoer en als ik mn verbinding wil herstellen kan XP mn tcp-ip-instellingen niet vinden (zie bijlage)... Ook heb ik geprobeerd om in mn router te komen vanaf die PC, maar ook dat lukt niet...

Kan iemand me vertellen hoe ik weer verbinding kan krijgen?? Of is net als mijn HD ook nm netwerkkaart (die op het moederboard is geintegreed) ook overleden??

Alvast bedankt!!

Bijlagen

• foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    48,2 KB · Weergaven: 32
Het lijkt wel of je internet driver (je connectie met je netwerk kaart en of internet verbinding) is verdwenen. Ik raad je aan om even in je systeem te gaan kijken ofdat de driver nog goed geinstalleerd is, als dat het geval is maar het blijft niet werken, verwijder de driver en (indien je een losse kaart hebt, de kaart ook even en stop het er dan na een dubbel reboot weer in) en ga dan weer op new hardware scannen. Weer ff installeren en de juiste connecties worden als het goed weer aangemaakt en je kan weer internetten.

Netwerkkaart is gewoon geïnstalleerd en zit geïntegreed op het moederbord, dus die zou ik er niet uit kunnen halen... de enige (naar mijn idee) mogelijke harsware fout is dat voor de ethernet-controler (overige apparaten onder systeem) geen drivers zijn geïnstalleerd daar ga ik nu naar kijken...

misschien nog meer suggesties...

Netwerkkaart is gewoon geïnstalleerd en zit geïntegreed op het moederbord,

dan zou ik toch ff op de site van je moederbord de driver downloaden van je netwerkkaart...ik denk dat je in die richting moet zoeken

ik was gewoon vergeten mn drivers te downloaden van mn moederbord.... :o

dom...dom....dom....

bedankt allemaal :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan