geen verbinding met 1 specifiek netwerk via draadloze usb adapter.

• Onderwerp starter Onderwerp starter haf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

haf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2015
hallo, ik heb al een tijdje problemen met een draadloos netwerk. ik kan geen verbinding maken hoewel ik het wachtwoord invoer en dan blijft hij even zoeken en zie ik staan verbinding maken en dan niks. krijg de melding kan geen verbinding maken met netwerk. op mijn telefoon en via de wifi van mijn laptop kan ik gewoon verbinding maken maar niet via draadloze usb adapter. ik kan wel verbinding maken met andere netwerken alleen met deze niet. heb van alles geprobeerd , heb afgelopen dagen via internet gezocht naar oplossingen maar niets heeft geholpen, kom er niet meer uit! hoop dat iemand de juiste oplossing heeft.

Misschien een idee om naar Netwerk>Netwerkcentrum >Draadloze netwerken beheren te gaan, alles verwijderen wat er staat en dan opnieuw proberen. Werkte bij mij iig wel.

heb ik al aantal keer geprobeerd. heb van alles geprobeerd maar helaas nog steeds niks.
ik heb nu misschien gevonden waar het aan ligt maar weet niet hoe ik t moet verhelpen!
Ik probeer de FIPS modus in te schakelen bij het betreffende netwerk maar ik krijg dan de melding "voor dit profiel is FIPS modus 140-2 vereist en deze wordt niet ondersteund door de netwerk adapter".
heb al de Fips modus onder system cryptography;Use Fips-compliant algorithms enz ingeschakeld maar geen verschil dus weer uitgeschakeld.
weet iemand hoe ik mijn draadloze adapter moet instellen dat hij Fips modus ondersteunt? hij geeft aan dat stuurprogramma recent is dus weet niet meer wat ik verder moet doen.

Ok, misschien is het wel behulpzaam naar de Helpers om even de probleemapparatuur te specificeren?..
Anders staat dit onderwerp volgend jaar nog onopgelost... ;)

sorry :d

ik heb een realtek rtl 8187 802.11 b/g 54mbps usb 2.0 netwerk adapter. en een Hp550 laptop. ik heb echt vanalles geprobeerd maar niks helaas .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan