geen verbinding met andere computers in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op alle PC's heb ik dezelfde naam gebruikt (thuisnet).
Nog andere mogelijkheden?

Qua software weet ik het niet meer, want alles staat volgens mij goed.

Zou het kunnen zijn dat je voor de laptop een straightlinkedkabel gebruikt in je uplinkpoort , ipv een crosslinkedkabel, of een cross in de "gewone" poort van de router ipv een straight?

Hoi

Ik zal zeker niet tegen spreken dat de pc's in dezelfde groep moeten zitten (zijn erbij die beweren anders... maar vooruit)
Maar WXP heeft de groep mshome W98 heeft de groep workgroup.

Groeten Ed

Als je de instellingen standaard zou laten staan heb je absoluut gelijk, EdVel, maar ik had al eerder begrepen dat ze in dezelfde werkgroep stonden en gezien de reacties van de topicstarter ga ik er van uit dat het geen beginner is :thumb:

Alle computers hebben dezelfde werkgroepnaam (thuisnet). Welke mogelijkheden kan ik nog meer onderzoeken en uitproberen?

De netwerkkabel heb ik even geleend van een andere computer uit dit netwerk, dus dat is een goed werkende kabel.

Laatst bewerkt:
Hoe melden de verschillende machines zich aan? Met 'client voor microsoft netwerken' of met 'windows family' ??
Heb je op de andere pc's QoS pakketplanner draaien, zo ja, installeer dit ook op de win98 machine.

De PC's melden zich aan met 'Microsoft Family'. Staat ook in de laptop.
Voor zover ik weet heb ik geen andere QoS pakketplanners draaien, maar hoe kom ik daar achter?

MS client heb ik uitgeprobeerd, computer opnieuw gestart en....... helaas, nog steeds geen verbinding met de andere computers.
Welke andere mogelijkheden zijn er nog?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan