Geen verbinding met de router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GooGooJansen

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Hallo,
Wij stappen binnenkort over naar een kabelprovider en hebben hiervoor een draadloze router, deze werkt goed behalve op een laptop, die heeft beperkte verbindingsmogelijkheden. De laptop heeft Windows XP en gebruikt een Intel ontvanger.

Enig idee hoe dit is op te lossen (op de andere PC's heb ik 'identificeren' uitgezet, alleen werkt die niet op de laptop).

Mvg,

Hallo,
Wij stappen binnenkort over naar een kabelprovider en hebben hiervoor een draadloze router, deze werkt goed behalve op een laptop, die heeft beperkte verbindingsmogelijkheden. De laptop heeft Windows XP en gebruikt een Intel ontvanger.

Enig idee hoe dit is op te lossen (op de andere PC's heb ik 'identificeren' uitgezet, alleen werkt die niet op de laptop).

Mvg,

Wat bedoel je met Intel ontvanger ? Een Intel netwerkkaart of een Intel wireless netwerkkaart. (adapter) Merk, type laptop? Heb je de draadloze functie in de router geactiveerd (incl. beveiliging):o

Draadloos netwerk is natuurlijk geactiveerd (met beveiliging). De laptop is een HP nx7010. Vijf andere PC's kunnen er vlekkeloos op (mits ik verificatie uit zet) en deze blijft achter.

Router

Draadloos netwerk is natuurlijk geactiveerd (met beveiliging). De laptop is een HP nx7010. Vijf andere PC's kunnen er vlekkeloos op (mits ik verificatie uit zet) en deze blijft achter.

Als je je laptop aan de draad hangt, lukt het dan wel?
Indien ja, voer het volgende eens uit.
start>uitvoeren>cmd>ipconfig /flushdns

Loop ook de beveiligingsinstellingen van je laptop nog eens door.

Helaas is het niet mogelijk om iets uit te voeren, hiervoor zijn geen rechten ontleend (de laptop is een laptop van het werk).

Helaas is het niet mogelijk om iets uit te voeren, hiervoor zijn geen rechten ontleend (de laptop is een laptop van het werk).

Dan wordt het iets gecompliceerder.
Dan kun je waarschijnlijk ook de beveiliging niet instellen op je laptop.
In dat geval moet je echt te rade bij de systeembeheerder van je werk.:confused:

Het is niet mijn laptop, maar die van mijn vader. Ik kan bij alle instellingen van de draadloze netwerken, het werkt ook goed op het modem dat we nu hebben maar het moet overgezet worden naar de router. Ik zal eens prutsen met statische IP-adressen.

Het is niet mijn laptop, maar die van mijn vader.
Ik kan bij alle instellingen van de draadloze netwerken, het werkt ook goed op het modem dat we nu hebben maar het moet overgezet worden naar de router. Ik zal eens prutsen met statische IP-adressen.

Maar dan kan je de beveiligingsinstellingen op de laptop toch ook instellen.
Kijk even naar de config van een van je andere laptops of pc's indien draadloos, en precies zo overnemen.:thumb:

Probleem inmiddels gevonden. Aangezien dit een oude laptop is ontvangt die alleen maar B en niet G, router op B+G gezet en het werkt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan