Geen verbinding met draadloos internet met 2e laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

falo35

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2006
L.S.

Ik heb een probleempje en heb nog geen antwoord hierop kunnen vinden op het forum, vandaar stel ik de vraag maar gewoon.
Met een laptop heb ik gewoon draadloos verbinding, nu wil ik met mijn 2e laptop verbinding maken maar lukt dat niet. Er is wel een netwerkverbinding (status: verbonden), maar wanneer ik internet start komt er geen verbinding tot stand. (pagina kan niet worden weergegeven)

Ik heb het ip-adres handmatig gelijkgesteld aan verbinding van laptop 1. Dus gelijke ip-adres en DNS-server. Wanneer ik herstellen klik wordt er een probleem gesignaleerd met de netwerkadapter. "Zorg ervoor dat de netwerkadapter correct is geinstalleerd.' Terwijl wanneer ik naar de eigenschappen van deze adapter ga deze zonder problemen functioneert.
Als ik internet opstart gaat ie zoeken naar proxy-instellingen, vervolgens zoekt ie naar de website, maar dan lukt het dus niet.
Herkent iemand dit? Waar doe ik iets fout?

Alvast hartelijk bedankt!

MvG Olaf

Als je het ip adres hetzelfde hebt gemaakt als van de andere pc gaat het niet lukken.
Het ip adres moet namelijk uniek zijn voor elke pc in het netwerk.

Kan jou Wireless accesspoint geen ipadressen uitdelen? (DHCP)
dan kkun je namelijk de laptops op automatisch ip verkrijgen zetten

Als je het ip adres hetzelfde hebt gemaakt als van de andere pc gaat het niet lukken.
Het ip adres moet namelijk uniek zijn voor elke pc in het netwerk.

Kan jou Wireless accesspoint geen ipadressen uitdelen? (DHCP)
dan kkun je namelijk de laptops op automatisch ip verkrijgen zetten

ja, dat heb ik ook geprobeerd. heb een ander ip-adres ingevoerd, die binnen de range van de router zit. ook dan lukt het niet. en wanneer ik automatisch ip tracht te krijgen, dan valt de netwerkverbinding bijna weg, beperkte of geen toegang meer mogelijk..ik snap er niks meer van..
dank voor je reactie!
nog meer suggesties??

Controleer je WEP/WPA/WPA2 key nog een keer extra

ja, dat heb ik gedaan (WEP-key). maar die klopt toch echt wel. en als die niet zou kloppen dan zou ik ook geen verbinding krijgen met het netwerk toch?

verder geeft ie aan dat de netwerkadapter niet goed is aangesloten, terwijl deze wel goed functioneert. ook vreemd in mijn ogen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan