geen verbinding met draadloos netwerk op 2 computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

12345hub

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2010
Hallo,
ik heb een vaste computer en twee laptops. Nu heb ik via de vaste computer gewoon internetverbinding. Via één laptop verbinding via mijn draadloos internet. Maar nu wil ik op mijn tweede laptop ook via het draadloos internet verbinding hebben en dit lukt niet. Ik weet niet welke instelling ik moet veranderen????????

1. Op je laptop zit vaak een (schuif)knopje waarmee je 'Wireless' aan/uit zet. Staat dit knopje niet per ongeluk uit?

2. Heb je bij 'Netwerk' jouw draadloze netwerk gekozen en wachtwoord ingevoerd?

Heb je ook al via netwerk/diagnose en herstel gekeken wat voor probleem er is? Vaak geeft hij dan wel verschillende oplossingen en als je daar dan op klikt is het soms al verholpen.

Je kunt ook nog bij netwerk/netwerkverbindingen/draadloos netwerk met je rechter muisknop klikken en de verbinding even uit en dan weer inschakelen, of 'problemen vaststellen'. En waar je ook nog naar kunt kijken is het IP-adres, staat deze misschien verkeerd ingesteld (statisch ip-adres)? Kun je ook bekijken via draadloos netwerk en dan rechter muisknop, eigenschappen en dan voor internet protocol 4 kiezen en vervolgens eigenschappen en dan even kijken wat er staat ingesteld. Ik zou hem op 'automatisch' zetten.

Het probleem is opgelost. Bij de instelling van de router was een fout. Ik ben hier achter gekomen door de helpdesk van linksys te bellen en die hebben samen met mij (weet niet precies wat er veranderd is) wat veranderingen aangebracht.
Dus alsnog bedankt voor het meedenken van jullie:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan