geen verbinding met internet met nieuwe switch.

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Hallo mensen,

netwerk setup: modem -> router (tp-link wdr3600 running dd-wrt) -> switch (netgear gs205) -> pc

Ik krijg geen verbinding met het internet via mijn pc. Pc geeft unidentified network aan.

De lampjes op de switch:
- de lampjes van de pc's aan de switch branden wel.
- het lampje van de kabel die van de router naar de switch gaat brand niet.

Maar als ik de kabel die van de router komt direct in de pc doet werkt hij wel.

Heb op het moment geen andere switch om te testen of de switch gewoon kapot is.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn buiten een kapotte switch (dit ga ik testen zodra ik een andere switch kan krijgen tijdelijk)

Probeer eens die routerkabel in andere poorten van de switch, totdat wél het link lampje gaat branden.
Gaat het link lampje nergens branden, dan zal de switch kapot zijn, lijkt me.

Tijs.

Probeer eens die routerkabel in andere poorten van de switch, totdat wél het link lampje gaat branden.
Gaat het link lampje nergens branden, dan zal de switch kapot zijn, lijkt me.

Tijs.

ok vergeten te zeggen. Ik heb die kabel al in elke poort gehad. Nergens gaat het lampje branden, terwijl elke poort waar vandaan een kabel naar een pc gaat hij wel gaat branden.

Andere netwerkkabel proberen tussen router en switch. Als ook dat niets oplevert ("geen lampje") dan kan de switch blijkbaar geen link opbouwen, dus zijn de router en de switch incompatible met elkaar.
In dat geval deze switch inruilen en een andere switch kopen en weer testen.

Tijs.

zal straks een andere kabel proberen. Heb al wel een andere router geprobeerd. Hiermee kreeg ik exact hetzelfde probleem.

ok andere router en andere kabel werken allebei niet. Geven allemaal hetzelfde probleem.

je zou misschien nog een andere kabel kúnnen proberen tussen router-switch ..(maar die moet je wel hebben..)

dat is wat er daarvoor bedoeld werd toch? Maar ja, dat heb ik dus geprobeerd. Maar niks werkt. Dat het met verschillende routers en verschillende kabels niet werkt, doet mij geloven dat de switch kapot zal zijn. Maar ik zal wel even afwachten tot ik een andere switch kan proberen.

Misschien is de switch gevoelig voor welke snelheid jouw netwerkaart op ingesteld is.... probeer daar eens te variëren... 10-100-1000 en ook nog andere instellingen.
Als de swtich auto sense is en jouw kaart er niet mee overweg kan.. probeer dus maar.

maar de switch detecteerd de pc's wel. De switch kan geen internet krijgen van de router. Dan zou het daar toch niet aan kunnen liggen?

Tevens kan hij wel een 100 en een gigabit connectie direct van de router pakken, dus zou hij die snelheid ook van de switch moeten kunnen pakken. Tevens werkt mijn laptop ook niet op de switch.

Ik zie geen andere oplossing (gegeven wat je al geprobeerd hebt) een geheel andere switch te kopen en te kijken of je daarmee wel een werkende link tot stand kunt brengen met je router.
Dat is wat ik eerder al geschreven heb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan