Geen verbinding met netwerk op Acer Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik nu nog kan bedenken is:

Heb je de drivers van je netwerkkaart? Zo ja, gooi je draadloze netwerkkaart eens weg uit apparaatbeheer. Start opnieuw op, als het goed is vind vista nieuwe hardware(je netwerkkaart) en installeert deze opnieuw. Laat je utp kabel eruit. Wanneer je netwerkkaart opnieuw geinstalleerd is, ga je de wizard netwerk opnieuw uitvoeren.

Misschien doet ie het dan wel. Let wel op dat je je beveiligingssleutel (wep) bij de hand hebt want hier zal hij om vragen.Zorg er ook voor dat in ieder geval 'netwerkdetectie' aanstaat in het netwerkcentrum.

Wil hij dan nog geen verbinding maken, denk ik dat we het in je router moeten zoeken.

@nightrider

Ik weet dat je DHCP uitgaat als je een IP adres handmatig invoert. Wat ik wou weten was de reden waarom er voor een handmatig IP adres is gekozen. Wat ik vreemd vind is dat Linksys default IP adressen toekent tussen 192.168.1.100 en 150. De PC met DHCP heeft echter 192.168.1.65 gekregen. Er is dus al iets gewijzigd aan de default instellingen. Misschien is het IP adres 192.168.1.120 (alhoewel in hetzelfde subnet, zou dus in princiepe moeten werken) niet correct. Ik zou dan eerder 192.168.1.66 proberen.

@bruinehond34

Wat je ook nog kan proberen is je TCP/IP stack terug naar de default instellingen zetten. Dat doe je als volgt :
(ik heb wel een engelse Vista)

Start, All Programs\Accessories, recht klikken op Command Prompt, selecteer "Run as Administrator" om het commando venster te openen.

Reset WINSOCK naar de installatie default: netsh winsock reset catalog

Reset IPv4 TCP/IP stack naar de installatie defaults: netsh int ipv4 reset reset.log

Reset IPv6 TCP/IP stack naar de installatie defaults: netsh int ipv6 reset reset.log

Herstart je PC.

Hopelijk verandert dit iets aan de situatie.

ik zal ff gaan kijken of het me lukt:P In ieder geval alvast bedankt hoor webster 18! Ik hoop dat het helpt begin het een beetje zat te worden:P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan