geen verbinding met router maar wel met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ar1990nold

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Berichten
181
Hallo allemaal,
Ik heb net een nieuwe computer met windows vista.
Ik heb de modem naar de router gekoppeld en de router naar de computer gekoppeld.
Alles deed het in het begin, maar omdat ik binnenkort internet op een andere computer wil hebben wilde ik de router nalezen, ik kon via 192.168.0.1 de router niet binnenkomen omdat er de hele tijd een wachtwoord en gebruikersnaam schermpje kwam.
Ik heb de router toen ge-reset, het werkte, maar internet op de computer waar ik aan het werken was werkte daarna niet meer het is een: sitecom dc-202.
Daarna heb ik de computer, router en modem uitgezet.
Het hielp, ik kan weer internetten maar wanneer ik nu 192.168.0.1 in typ kan ik geen verbinding krijgen en krijg ik geen wachtwoordschermpje.
Weet iemand misschien of ik nog de router kan instellen op meerder computers via het setup menu. 192.168.0.1

Ik heb ontdekt dat ik ook geen ip adres meer via 192.168.0 1234 meer binnenkrijg.
maar ik kan via dat ip adres wat hij nu geeft ook niet de router instellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hoort de verbinding zo te hebben

Telefoon/Kabel -> Modem -> Router -->Computer 1, 2 etc tot max aantal poorten...

Je moet het modem aansluiten op de WAN-poort van de Router dmv van een UTP(straight)-kabel
Daarnaast zul je elke computer ook via een UTP(straight)-kabel met de router moeten verbinden.

Je kunt nu met elke computer die op de router is aangesloten naar het setup-menu van de router surfen. Of dit het ip is dat jij noemt weet ik niet, bij mij staat hij op 192.168.1.1

Dat gebruikersnaam en wachtwoordschermpje is er niet voor niets, anders zou iedereen die op jou netwerk is aangesloten instellingen van de router kunnen wijzigen.

Wanneer jij een "harde" reset hebt uitgevoerd op de router dan zijn de inloggegevens weer op standaard gezet. Wat die zij staat in de handleiding van je router.

Maar in principe hoef je bij een router niets in te stellen (Behalve de login-gegevens wijzigen) wanneer jij hem gewoon aansluiten op een modem en een computer op de router aansluit.

Toch vraag ik mij af hoe jij weer kan internetten terwijl jij de router en het modem hebt uitgezet :confused:. Je hebt immers een modem nodig voor een internetverbinding...
 
dom van me

bedankt voor de reactie.

Ik heb ook alles weer aangezet en aangesloten om internet te krijgen.

Maar in de router zit ook een firewall en een url filter ingebouwd.
Wanneer je 192.168.0.1 in typt hoor je het setup menu te zien en ook de url filter kunnen in te stellen voor elke computer die gebruik maakt van de router.
 
Typ bij de opdracht prompt ipconfig

Bij standard gateway zie je het juiste ip adres van je router
 
Probleem opgelost

Onwijs erg bedankt voor alle reacties,
het probleem is nu al opgelost.
 
Zou je de status dan op "Opgelost" willen zetten. Alvast bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan