Geen verbinding met router na update firmware

Status
Niet open voor verdere reacties.

makaai

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2005
Ik heb mijn router geupdate met de nieuwste firmware (stap voor stap volgens de gebruiksaanwijzing) maar ik krijg nu helemaal geen contact meer met de router (ook ik niet na een harde reset van de router).
Hoe krijg ik weer verbinding met de router?

Router: Sitecom WL-18 v2.
ISP: Chello

Ik meen dat het een wireless exemplaar is? Doe eens verbinden met een kabel.

Daarna:

start-->uitvoeren. typ cmd en klik op [enter].

Typ ipconfig en enter weer. Achter standaard gateway staat het ipadres voor toegang tot je router.

Wijkt dit adres af van degene die je nu gebruikt hebt? Gebruik dan het adres dat je zojuist gevonden hebt.

Bilal Almasoudi zei:
hoe probeer jij verbinding te maken?
Om verbinding mat de router te maken typ ik het adres van de router: 192.168.0.1.
Ik meen dat het een wireless exemplaar is? Doe eens verbinden met een kabel.

Daarna:

start-->uitvoeren. typ cmd en klik op [enter].

Typ ipconfig en enter weer. Achter standaard gateway staat het ipadres voor toegang tot je router.

Wijkt dit adres af van degene die je nu gebruikt hebt? Gebruik dan het adres dat je zojuist gevonden hebt.
Als ik de kabelmodem rechtstreeks verbind met mijn pc heb ik wel internet verbinding.
Sluit ik de router aan dan krijg ik als status voor mijn lanverbinding: Beperkte of geen verbindingsmogelijkheid. Herstellen lukt ook niet.
Met ipconfig krijg ik ook helemaal geen gateway adres meer!

Hartstikke bedankt voor de snelle reactie!

Is er bij start->instellingen->netwerkverbindingen en dan rechtsklikken op je adapter wel een netwerk in de lucht of dat ook niet? Dan weet je in elk geval of je router uberhaupt uitzend. Al met een kabel geprobeert?

ps,

wat ik met kabel bedoel is een kabel tussen pc en router

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    22,7 KB · Weergaven: 43
Sorry, misschien was ik niet duidelijk geweest.
Als ik de kabelmodem rechtstreeks aansluit op mijn pc (kabelmodem->netwerkkaart) heb ik wel verbinding.
Doe ik dat via de router, dus van de kabelmodem->router->netwerkkaart met een kabel dan krijg ik geen verbinding meer met de router (192.168.0.1).
Ik heb dus nog niet eens een poging gedaan om wireless verbinding te krijgen!:shocked:

Toch even kijken middels je wireless adapter of je netwerk wel of niet in de lucht is. Dan weet je in elk geval of je router uitzend

Sorry, misschien was ik niet duidelijk geweest.
Als ik de kabelmodem rechtstreeks aansluit op mijn pc (kabelmodem->netwerkkaart) heb ik wel verbinding.
Doe ik dat via de router, dus van de kabelmodem->router->netwerkkaart met een kabel dan krijg ik geen verbinding meer met de router (192.168.0.1).
Ik heb dus nog niet eens een poging gedaan om wireless verbinding te krijgen!:shocked:

192.168.0.1 heeft meestal de kabel modem, probeer eens de router een andere ipadres te geven.

Confictius zei:
Toch even kijken middels je wireless adapter of je netwerk wel of niet in de lucht is. Dan weet je in elk geval of je router uitzend
Via de wireless adapter krijg ik ook geen signaal meer.
Bilal Almasoudi zei:
192.168.0.1 heeft meestal de kabel modem, probeer eens de router een andere ipadres te geven.
Confictius heeft hier al het antwoord opgegeven.
Bilal Almasoudi zei:
probeer het door middel van de pc op de router aan te sluiten en de kabel modem niet aan te sluiten
Lukt helaas ookt niet om op die manier verbinding met de router te krijgen.
Is de router nu naar de knoppen? Lijkt me wel raar als ie daarvoor probleemloos gefunctioneerd heeft.

We mogen aannemen dat een router een firmware-upgrade moet kunnen overleven, maar hier heb ik toch mijn twijfels...:shocked:

Ik mag dus aannemen dat de router de geest heeft begeven? In dat geval stuur ik wel een klacht naar Sitecom.:mad:
In ieder geval nog bedankt voor de reacties!

heb je de router al eens gereset?
en daarna bij uitvoeren cmd invoeren.
ipconfig all (enter)
fysiekadres

TS geeft in zn eerste post al aan dat de router gereset is.

Klagen bij Sitecom kan altijd nog, ik zou eerst vriendelijk vragen :)

even snel de handleiding doorgenomen van dit type.
Natuurlijk stond daar niet de oplossing in :rolleyes:

heb je al geprobeerd de router te bereiken als je een statisch ip-adres op je client hebt ingesteld? dus 192.168.0.2 255.255.255.0 gateway 192.168.0.1 ?
(en kabel niet in poort 4 steken)

reset button:
Clear All Data. This button can also be used to clear ALL data and restore ALL settings to the factory default values.
To Clear All Data and restore the factory default values:
Power Off.
Hold the Reset Button down while you Power On.
Keep holding the Reset Button for a few seconds, until the RED Status LED on the front panel has flashed TWICE.
Release the Reset Button. The WL-018 is now using the factory default values.

Hi,

Nog bedankt voor de reacties!

Ik heb bij Sitecom aangeklopt maar ik heb tot nu toe nog geen oplossing aangedragen gekregen om het probleem te verhelpen.
Ik heb op hun advies een utility gedraaid om de router weer te kunnen benaderen en ik heb alle handelingen exact verricht zoals die in de handleiding stonden (resetten etc) maar ik krijg nog steeds geen contact met de router.
Afgelopen donderdag (4 dagen geleden) heb ik dat weer aan ze gemaild maar nog steeds geen antwoord.:shocked:

En .....ik ben tot nu toe nog steeds vriendelijk geweest:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan