Geen verbinding met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

ehuijts

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Sindskort heb ik een tweede, wat oudere laptop: Fujitsu Siemens (Amilo M7405) en probeer ik die ook op mijn router aan te sluiten zodat ik het internet op kan. De laptop maakt wel verbinding met de Hawking HWR54g, maar ik kan geen verbinding met internet tot stand brengen. Als melding krijg ik: "Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen".
Kan iemand mij helpen?

Vraag je eens af of in de Hawking misschien een zogenoemd MAC-filter actief is. Die bepaalt op basis van een unieke aanduiding van elke (draadloze) netwerkkaart (het zgn. MAC-adres) of die wel of niet een ip-adres krijgt toegewezen.

Zie je dus zo'n MAC-filter actief, zet die dan uit.

Tijs.

Beste DNTies,

Bedankt voor je reactie. Ik heb gekeken bij de router, maar kan nergens een MAC-filter vinden. Nu ben ik een leek hierin, kan ik het over het hoofd gezien hebben? Krijg ook een melding dat het IP-adres niet vernieuwd kan worden...

Laatst bewerkt:
Op de website is niet veel nuttigs te vinden over het apparaat (geen handleidingen etc.), maar wel dat het apparaat alleen WEP encryptie ondersteunt. Dat is NIET goed (genoeg) om je draadloze netwerk te beveiligen, waar je WPA of (liever nog) WPA2 encryptie voor nodig hebt. Een WEP beveiligd draadloos netwerk kan door een hacker met de juiste hulpmiddelen binnen 10 minuten gekraakt worden.

Het zou bijv. kunnen dat je een draadloze netwerkkaart in je computer hebt die geen WEP-encryptie aankan, of het kan zijn dat je zelf een verbindingsprofiel naar je draadloze netwerk voor je draadloze netwerkkaart hebt samengesteld die uitgaat van WPA of WPA2 (welke jouw router niet ondersteunt).

Linksom of rechtsom: Ik beveel je aan een andere draadloze breedband router te kopen (zie eerste paragraaf).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan