Geen verbinding met server 1and1 - mail, websites etc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brousse

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2014
Sinds vrijdagmiddag krijg ik geen mail meer binnen op mijn pc's die verbonden zijn met een modem, dat via het electriciteitsnetwerk verbonden is met de glasvezelkabel hier in de buurt.
Ik kan wel gewoon op internet, kan alle sites bezoeken, maar niet die van 1and1. Heel frustrerend, want ik beheer de website van onze bridgeclub en ook mijn email komt binnen via een adres van 1and1. Via mijn mobiele telefoon kan ik (via een andere provider) wel gewoon mijn mails ontvangen en versturen.
Ik woon in Frankrijk op het "platte land".
Ik heb gebeld met de helpdesk van 1and1, en die vonden geen probleem. Volgens hen ligt het of bij mijn modem of bij mijn provider. Zij adviseerden alles te ontkoppelen (incl stroom) en dan opnieuw te proberen. Geen succes dus.
Mijn provider gebeld, en die zagen ook geen probleem.

Inmiddels (sinds maandagochtend) geen internet meer. Contact gehad met de provider: er schijnt (nu - vrijdagmiddag 22 augustus - nog steeds) een groot internetprobleem te zijn in Frankrijk. Voorlopig heb ik dus helemaal geen internet meer (dit bericht het ik gemaakt bij een kennis thuis die wel internet heeft!)

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ligt niet aan browser

Ik werk met Firefox, maar ook als ik Internetexplorer gebruik krijg ik dezelfde melding: pagina bestaat niet ed.
Voor mijn mail gebruik ik of direct het adres op internet of Windows Mail (Windows 8 op mijn laptop en Windows Vista op mijn andere PC).
Ligt dus echt niet aan de browser.
En www.1and1.fr (of 1and1.com) als vertrouwde website toevoegen? Het is niet alleen de site van de 1and1 zelf, maar ook de websites die ik zelf gemaakt heb via 1and1.
De link die je me gegeven hebt, werkt ook niet: loopt via 1and1, dus kan ik niet benaderen....

Laatst bewerkt:
:o Nee weet dan niet meer misschien komt nu iemand anders met een betere tip, gewoon afwachten dus ..

En snap ik toch niet hoezo je op site niet kan dat is van help.1and1.com en stap-voor-stap is uitgelegd hoe je bij 1and 1 mail-server instellen moet enz.. enz..

Volgens mij kan ik niets krijgen wat op de servers van 1&1 staat...
Bedankt voor je suggesties: ik wacht andere suggesties af!

:confused: Wacht FF ik ga proberen daar vandaan instructies op Word zetten en zal als bijlage hier proberen plaatsen, misschien zal je dan op die manier die kunnen benutten ? :(

Nee helaas instructies heb ik wel in Word gezet en nu is die bijlage TE-groot 476 Kb en MAX is 100 toegestaan ( ! :( ! ? )

sb37k1.jpg

Ergens anders op een ander PC systeem lukt dat ( deze boven link, bekijken ) bekijken ook niet ?

Ik heb (met heel veel moeite, want ik heb nauwelijks een goede verbinding) op mijn mobiele telefoon de helppagina's van 1&1 gevonden. Maar dat gaat over alleen e-mail, terwijl mijn probleem (volgens mij...) ligt in een onbekende blokkering van alles wat met 1&1 te maken heeft: als ik op mijn mobiele telefoon de wifi-verbinding kies (die dan via het modem van mijn andere pc's loopt), dan kan ik ook geen verbinding krijgen en ook geen sites (zoals die van de bridgeclub - www.bridgeclubalbi.fr -die ik onderhoud). Maak ik verbinding zonder wifi (via het netwerk van SFR dat hier nauwelijks verbinding heeft) dan lukt dat (meestal, met pijn en moeite) wel.
De genoemde pagina kan ik trouwens niet vinden: in de adressering die je geeft staan teveel puntjes.....

Laatst bewerkt:
Daar op of bij die Instructie-link bij mail instellingen zie ik dat voor inkomende server staat imap.1and1.com en IMAP als account type dat moet zijn, en voor uitgaande SMTP dat smtp.1and1.com is, daardoor dacht ik dat bij jou ook zo zal moeten:(
- dus heb ik me vergist ( ? sorry ! :( ) .. ik dacht dat bij jou ook op die manier moest..

242wy69.jpg
<< --dat is dus die link van-uit mijn browser

Wat bedoel je mee dat je genoemde pagina niet vinden of openen omdat teveel puntjes heeft kan, deze email instellingen bij 1and1 misschien ?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het probleem met het vinden van die pagina lag in de trage verbinding op mijn mobiel.
Op een plek met een betere verbinding lukte het wel, maar het daar besproken probleem had ik inderdaad toen ik overging op Windows 8 met mijn nieuwe laptop.
Daar zit het nog steeds niet opgeloste probleem dus niet in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan