geen verbinding met sql server

Status
Niet open voor verdere reacties.

666joe666

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Voor mijn project maak ik gebruik van een sql server. enkel kan ik hier geen verbinding mee krijgen.
Voor de sql server heb ik een virtuele windows server 2003 geinstaleerd met hierop een sql server 2008.
Hierop heb ik een account aangemaakt SQLGEBRUIKER met pw : SQLGEBRUIKER.

Wanneer ik nu verbinding wil maken met volgende code krijg ik nooit verbinding
Code:
 SqlConnection connection ;
            connetionString = "Data Source=SQLSERVER;Initial Catalog=Herstelmanager;User ID=SQLGEBRUIKER;Password=SQLGEBRUIKER";
            connection = new SqlConnection(connetionString);
            try
            {
                connection.Open();
                MessageBox.Show ("Connection Open ! ");
                connection.Close();
            }
            catch 
            {
                MessageBox.Show("Can not open connection ! ");
            }

Daar staat ook gewoon dit?
Server=myServerAddress;Database=myDataBase;User Id=myUsername;Password=myPassword;

ik heb ook al geprobeerd voor van de server naam SQLSERVER/SQL te maken
Wanneer ik in mijn visual studio naar server explorer ga en dan bij data connections add selecteer ik daar mijn server.
Wanneer ik dan onderaan op select or enter a databse name klik zie ik mijn tabel er niet bijstaan.
Ik heb de tabel wel aangemaakt via sql microsoft sql server manager.

Alvast bedankt!

Wat voor exception krijg je? Als je de catch veranderd in

Code:
    catch (Exception ex)
    {
        MessageBox.Show(ex.Message);
    }

zie je de foutmelding van SQL Server.

Heb je de user ook rechten gegeven op de database Herstelmanager en de tabellen die je wil benaderen?

Ik krijg volgende error:

System.InvalidOperationException was caught
Message=The ConnectionString property has not been initialized.
Source=System.Data
StackTrace:
at System.Data.SqlClient.SqlConnection.PermissionDemand()
at System.Data.SqlClient.SqlConnectionFactory.PermissionDemand(DbConnection outerConnection)
at System.Data.ProviderBase.DbConnectionClosed.OpenConnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory)
at System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open()
at Herstelmanager.Frm_eventsweergeven.sqlverbinding() in F:\stage\programma\versie4\Herstelmanager\Herstelmanager\eventsweergeven.cs:line 110
InnerException:

Bovenstaande error heb ik weggekregen nu krijg ik steeds deze error:

System.Data.SqlClient.SqlException was caught
Message=Login failed for user 'Test'. The user is not associated with a trusted SQL Server connection.
Source=.Net SqlClient Data Provider
ErrorCode=-2146232060
Class=14
LineNumber=65536
Number=18452
Procedure=""
Server=PO080028262\SQLEXPRESS
State=1
StackTrace:
at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection)
at System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj)
at System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunBehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj)
at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.CompleteLogin(Boolean enlistOK)
at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.AttemptOneLogin(ServerInfo serverInfo, String newPassword, Boolean ignoreSniOpenTimeout, Int64 timerExpire, SqlConnection owningObject)
at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.LoginNoFailover(String host, String newPassword, Boolean redirectedUserInstance, SqlConnection owningObject, SqlConnectionString connectionOptions, Int64 timerStart)
at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.OpenLoginEnlist(SqlConnection owningObject, SqlConnectionString connectionOptions, String newPassword, Boolean redirectedUserInstance)
at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds..ctor(DbConnectionPoolIdentity identity, SqlConnectionString connectionOptions, Object providerInfo, String newPassword, SqlConnection owningObject, Boolean redirectedUserInstance)
at System.Data.SqlClient.SqlConnectionFactory.CreateConnection(DbConnectionOptions options, Object poolGroupProviderInfo, DbConnectionPool pool, DbConnection owningConnection)
at System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.CreatePooledConnection(DbConnection owningConnection, DbConnectionPool pool, DbConnectionOptions options)
at System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.CreateObject(DbConnection owningObject)
at System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.UserCreateRequest(DbConnection owningObject)
at System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.GetConnection(DbConnection owningObject)
at System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.GetConnection(DbConnection owningConnection)
at System.Data.ProviderBase.DbConnectionClosed.OpenConnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory)
at System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open()
at Herstelmanager.Frm_eventsweergeven.sqlverbinding() in F:\stage\programma\versie4\Herstelmanager\Herstelmanager\eventsweergeven.cs:line 110
InnerException:

Echter heb ik bij de sql server managament studio wel deze gebruiker aangemaakt.

Het probleem is opgelost moest de instellingen wijzigen van de user.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan