Geen verbinding met WPA, maar wel met WEP of zonder beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lexie

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Ik heb een Acer netbook type Aspire One 532. In dit netbook zit een draadloze adapter Atheros AR5B95. Mijn draadloze netwerk is beveiligd met WPA. Ik krijg geen verbinding met het netwerk als de WPA beveiliging aanstaat. Ik heb op de site van Acer de driver voor de adapter gedownload, omdat die versie nieuwer is als die erop stond. Ik heb nu versie 8.0.0.259 erop staan, alleen dat heeft niet geholpen. Ik heb de beveiliging er helemaal afgehaald en dan krijg ik wel verbinding. Ik heb de beveiling op WEP ingesteld en dan krijg ik ook verbinding. Ik heb de beveiling weer terug gezet op WPA en de driver uitgeschakeld en een externe usb draadloze adapter aangesloten op het netbook en dan krijg ik wel verbinding. Het ligt dus aan de interne adapter in combinatie met WPA.
Ik heb al contact gehad met Acer, maar die zijn niet zo vlot met antwoorden.
Is er hier iemand die weet waar het aan kan liggen?

ik ken jou type laptop niet precies, evenmin als je type netwerkkaartje. Maar ik maak vaak mee dat de wat oudere netwerkkaartjes niet overweg kunnen met de nieuwe beveiliging WPA. Helaas zover ik altijd gelezen en meegemaakt heb krijg je dat dan ook niet werkend. De enigste mogelijkheid zover ik weet is de interne draadloos netwerkkaart vervangen voor een nieuwere die dat wel kan.

Delta Hawk

Het netbook is splinternieuw. Is voorzien van Windows 7 starter.
Zal wel raar zijn als er een kaart in zit die zo oud is dat die niet met WPA om kan gaan.

Ik heb precies hetzelfde probleem maar dan met een andere versie netbook.
Medion Akoya E1210
Hier zit een 802.11n draadloze Lan-Kaart .

Ik ben druk bezig met bedenken van een oplossing.
Op windows xp werkte het allemaal prima, denk dat het aan de driver ligt die windows 7 installeerd.
Kijken of ik misschien de driver van xp erop kan installeren en of hij het dan wel goed doet.
Je hoort het nog van me of het gelukt is. Denk dat de oplossingen niet ver van elkaar af liggen.

Mijn netbook is inmiddels bij Acer geweest en die zeggen dat het aan mijn router ligt, alleen met andere apparaten heb ik geen probleem. Het is dus een combinatie van.
Nou krijg ik binnenkort een nieuwe router omdat ik van provider overstap. Hopelijk is het dan opgelost. Ben benieuwd of het je lukt met driver Windows XP. Als dat lukt kan ik dat ook nog proberen. Ik hoor het wel.

Dat verhaal van die router lijkt me sterk.
Omdat bij windows xp op mijn netbook het altijd perfect werkte, sinds ik er windows 7 op heb niet meer.
Zelfde router etc.
Al veel naar gegoogled.
Ga er nu weer xp op zetten in de hoop dat hij het dan weer doet.

Zoals ik al dacht lag het aan windows 7.
Nu op xp werkt het weer goed.
Heb geprobeert de xp driver in windows 7 te gebruiken maar dat werkte ook niet.
Hoop dat de router van jou het probleem wel oplost, anders zou windows wel een keer met een update komen.

J-J

Bij mij lag het probleem aan combinatie netwerkkaart en router. Ik heb een nieuwe router en het probleem is over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan