geen verbinding na formateren HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave35nl

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Berichten
216
Hallo,

Ik heb mijn HD geformateerd en opnieuw XP erop gezet, ik krijg echter geen verbinding meer met internet.

Ik heb ADSL verbinding met een speedtouch 580, op 2 andere computers heb ik wel verbinding.

De computer is met een kabel aangesloten op de modem, als ik deze losmaak komt er een "ballon" met "de netwerkkabel is niet aangesloten" op de een of andere manier krijg ik volgens mij geen ip nummer.

Ok heb al geprobeerd om de modem een minuut uit te zetten en dan opnieuw opstarten, de netwerkkaart uit de hardware configuratie verwijderd en opnieuw geinstalleerd, niets hielp.

Als ik ipconfig /all intype krijg ik het volgende:


Windows IP-configuratie

host-naam................................:gezin
primair DNS achtervoegsel........:
knooppunttype..........................:broadcast
IP-routerering ingeschakeld......:nee
wins-proxy ingeschakeld...........:

Ethernet-adapter LAN verbinding 3:

verbindingsspec. DNS-achtevoegsel...:
beschrijving.........................................:Realtek rtl8139 family PCI fast ethernet nic
fysiek adres........................................:00-40-F469E451
DHCP ingeschakeld.............................:ja
autom. configuratie ingeschakeld.......:ja
IP-adres..............................................:0.0.0.0
subnetmasker.....................................:0.0.0.0
standaardgateway..............................:
DHCP-server........................................:0.0.0.0

Wie kan me hiermee helpen ?
 
Als je kijkt in configuratiescherm-> netwerkverbindingen, hoeveel LAN verbindingen heb je daar dan? misschien moet je een andere inschakelen als je meerdere netwerkkaarten hebt.
 
Heb je de pc wel opgenomen is het (thuis)netwerk via de wizard? Daar moet je namelijk aangeven dat de pc verbinding maakt via het LAN.
 
Ik heb maar 1 LAN verbinding, computer heb ik opgenomen in het thuis netwerk maar ik krijg dan toch niet de vraag wat voor verbinding ik heb ?
 
Jawel, je kan kiezen op welke wijze de pc verbinding maakt met het internet, deze staat meestal automatisch op de goede plek aangevinkt.
 
Dit controleer ik toch bij internetopties --> verbindingen, of bedoel je wat anders ?
 
Krijg je met aangesloten netwerkkabel wel verbinding ?
 
Ik begrijp misschien niet helemaal wat je bedoelt maar de netwerkkabel is aangesloten, als ik deze losmaak komt er een melding met "de netwerkkabel is niet aangesloten"
 
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en het probleem is opgelost, waardoor het is ontstaan .....???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan