Geen verbinding na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

etboss

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2000
Een vriend van mij heeft sind kort een ADSL vebinding (KPN) en heeft en Speedtouch 121g wireless USB client en een wireless modem Speedtouch 716v5 WL.

Wanneer hij z'n laptop opstart, heeft hij geen verbinding met internet, alhoewel beide hier boven beschreven componenten een goed signaal hebben.
Als je dan verder gaat kijken, zie je dat er een probleem met IP nummers is. Als je je de HERSTEL optie uitvoert, komt opeens alles in orde met die IP nummers.

Wie kan ons vertellen wat er fout zit in die configuratie. Ik heb reeds op dit forum gezocht, maar heb niets gevonden dat bij mij een belletje deed rinkelen.

Bvd

Erwin

Zijn er meerdere computers angesloten.
Heb je wel aanstaan: automatisch ip adres ontvangen.
is je ip bereik wel groot genoeg....bv. 192.168.10.1 tot en met 192.168.10.10 dan kun je 10 computers achter de router hangen zonder ip conflict.

Je hebt dit probleem niet als je met netwerkkabel contact maakt met de Speedtouch ?
Heeft je vriend de hele set-up wel via netwerkkabel gedaan ?

Geen firewall actief ?

We praten hier maar over 1 laptop en verder geen pc's.

En Upsidaisy, wat bedoel je met de vraag of de hele setup via de netwerk kabel is gedaan??

Ik ga in de loop van de dag naar de vriend en kan dan pas het eea verder te checken.

Erwin

Het is gebruikelijk voor dat je draadloos gaat werken om eerst het hele systeem bedraad werkende te krijgen en daarna pas over te schakelen op draadloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan