Geen verbinding nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerinkt

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Beste Helpmij,

Ik heb een nieuwe computer samen met een vriendin in elkaar gezet.
Alles werkt ook helemaal perfect, behalve de WiFi.

In de computer zit een GA-Z97N-WIFI moederboard.
De antenne staat bovenop mijn computer en ziet de netwerken in de buurt ook.

Het internet doet het na verbinding niet.
Er komt een geel met zwart uitroepteken te staan bij het Wifi icoontje.
Vervolgens klik ik op 'probleem oplossen'.
Dan is de computer ook echt wel 3 minuten aan het zoeken naar een oplossing.
Vervolgens krijg ik deze melding:

Neem contact op met de netwerkbeheerder als uw computer met een hotspot of domeinnetwerk is verbonden. Andere stappen:
1. koppel het apparaat los of schakel het uit.
2. wacht minimaal 10 seconden nadat het apparaat is uitgeschakeld.
3. schakel het apparaat opnieuw in of steek de stekker weer in het stopcontact.

Op de computer zit ook een Intel PROSet/Wireless programma.
Hiermee kan ik een handmatige diagnose uitvoeren.
Hardwaretest, stuurprogrammatest,radiotest,scantest enz zijn allemaal geslaagd.
Behalve Ping-Test : Geen antwoord: Standaardgateway, DHCP-server

Dit is raar. Er zitten thuis meerdere pc's, mobieltjes, laptops enz op het netwerk.
Deze doen het ook gewoon.

heeft iemand een oplossing om mijn verbinding gewoon te laten werken?

Laatst bewerkt:
Even zo snel een paar standaard opties:

Je hebt een dual band kaart, dus je zou idd op zn minst je eigen netwerk moeten kunnen zien.

MAC beveiliging? (GETMAC uitvoeren bij een niet-antieke Windows versie)

Forceer je netwerk kaart eens op 2.4 GHz (802.11 b/g en eventueel n)
Idem op alleen 5 GHz (802.11 a/ac en eventueel n)

De hogere ac snelheden werken niet zonder meer altijd (extra modulatie geintjes), maar zeg maar tot 234 Mbps zou altijd moeten lukken?

Probeer toch eens de netwerk drivers te updaten.. als je de bij je mobo geleverde drivers hebt zijn die meestal niet echt de meest recente..

Wat voor AP gebruik je? Het kan zijn dat daar een compatibiliteits issue mee is? Misschien is daar ook nog wat te tweaken??

Sorry, ik heb hier niet zo'n veel verstand in.

Wat houdt een dual band kaart precies in?
Mijn eigen netwerk kan ik ook zien als ik mijn netwerk wil selecteren.
Ik kan het wachtwoord invoeren, maar zodra hij de verbinding gaat testen springt hij op het geel met zwarte uitroepteken.

waar kan ik vinden over MAC beveiliging in zit?

Hoe forceer ik een netwerk kaart precies?

Netwerk drivers heb ik zojuist nog geüpdated.

AP? Wat bedoel je precies daarmee?

Afbeelding van de melding: http://s4.postimg.org/5i6bzql71/IMG_20140706_WA0011_1.jpg

Gebruik je TuneUp Utilites? Zo ja, verwijder deze...

Wanneer je problemen ondervind met je netwerkverbinding of geen verbinding kunt maken met andere computers of bestanden en printers in een thuisnetwerk dan kunt u het onderstaande stappenplan uitvoeren. Aan de hand van de gegevens van de MiniToolbox wordt er essentiële informatie van de netwerkinstellingen in kaart gebracht die erg belangrijk zijn bij internet problemen oplossen. Deze informatie bestaat onder andere uit de aanwezige netwerkkaarten, lokale IP, DHCP gegevens en geregistreerde foutmeldingen in de logboeken van Windows.

1. Geef als eerste een zo duidelijk mogelijk omschrijving van de internet problemen.
  2. Vermeld in je probleemomschrijving op het forum altijd welk type modem en router u gebruikt.
  3. Geef tevens even aan of het om een bekabelde of draadloze internetverbinding gaat.
  4. Voer hierna het programma MiniToolBox uit en voeg de resultaten hiervan als bijlage toe aan uw bericht.
Internet problemen oplossen

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Devices
    minitoolbox.jpg
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Bekijk bijlage 204924

Klik op de paperclip om naar het te uploaden bestand te navigeren, selecteer deze en kies openen. Klik hierna op Bestand toevoegen.
Wil je meerdere log bestanden als bijlage toevoegen dan voer je het bovenstaande reeds opnieuw uit.

1. Geef als eerste een zo duidelijk mogelijk omschrijving van de internet problemen.
De computer is sinds gisteren avond door mij en een vriendin in elkaar gezet met losse componenten.
Vandaag installeerde ik Windows 7, de Moederboard drivers, Moederboard WiFi drivers en de videokaart drivers.
Deze werken allemaal behalve die van de WiFi.

Zodra ik wil verbinden met het netwerk bij mij thuis kan ik gewoon het wachtwoord invoeren en maakt hij ook verbinding tot op zekere hoogte.
Het schema bij netwerk centrum ( mijn computer ) --> ( netwerk waarmee ik wil verbinden ) -X- ( Internet ).
Hier gaat het dus ergens niet goed.

Dan probeer ik probleem vaststellen.
Hij doet hier ERG lang over, vele minuten.
Vervolgens krijg ik de melding:
http://s4.postimg.org/5i6bzql71/IMG_20140706_WA0011_1.jpg

2. Vermeld in je probleemomschrijving op het forum altijd welk type modem en router u gebruikt.
Modem: Scientific Atlanta
Router: Sitecom Wireless 300N Gigabit Router XR

3. Geef tevens even aan of het om een bekabelde of draadloze internetverbinding gaat.
Draadloze verbinding. Alle andere draadloze apparatuur in huis werkt wel. En verbindt zoals het hoort.

4. Voer hierna het programma MiniToolBox uit en voeg de resultaten hiervan als bijlage toe aan uw bericht.
Bekijk bijlage Result.txt

Voer het volgende uit:

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Flush DNS
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Bekijk bijlage 204924

Klik op de paperclip om naar het te uploaden bestand te navigeren, selecteer deze en kies openen. Klik hierna op Bestand toevoegen.
Wil je meerdere log bestanden als bijlage toevoegen dan voer je het bovenstaande reeds opnieuw uit.

Bekijk bijlage Result (2).txt

Weer geen verschil.

Ik heb trouwens ontdekt dat het Mac adres van de computer wel te zien is in de router instellingen.

Zometeen ga ik een netwerkkabel kopen, als hij het dan wel doet ligt het waarschijnlijk toch aan iets in de router...

Na het aansluiten van de netwerkkabel doet het internet het wel via deze kabel.

Zou er toch iets in de router dan niet goed staan?

Mooi ;)
Klik nog ff op "Zet status opgelost" op de blauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Het is nog niet opgelost.
De WiFi werkt namelijk nog steeds niet.
Dit is een tijdelijke noodoplossing.

Laatst bewerkt:
Ik heb het artikel doorgelezen en de stappen gevolgd.

bij de eigenschappen van het internet protocol versie 4 tcp/ipv4 staat alles al op : automatisch een ip/server-adres toewijzen.

er is nog steeds WEL verbinding met het netwerk, maar NIET met het internet.

Ook de stappen onder: "Geen geïdentificeerd netwerk of geen netwerktoegang." gevolgd?

Ja, deze heb ik ook gevolgd.
Ik heb al zo vaak de adapter in/uitgeschakeld, de verbindingsbrug opnieuw ingesteld, het netwerk opnieuw toegevoegd aan de computer, enz.

Ik heb zelfs het WiFi profiel van mijn laptop in mijn computer ingeladen. Geeft hetzelfde resultaat.

Wat kan er dan in de router zelf fout zijn ingesteld?

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk heeft mijn vader een kabel door het plafond getrokken, heb ik de connectors erop gezet, in de computer geplugd en nu doet ie het eindelijk (via de kabel dan).
Ik heb nu internet.

Toch bedankt dat jullie mij wilden helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan