geen verbinding op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeFORCE123

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hoi,
ik heb net een draadloze router gekocht (Belkin Wireless G Router, die met 1 antenne).
IK heb hem geconfigureerd met de wizard, en ik krijg verbinding met het internet op mijn computer.
Tot daar ging alles goed. Als ik nu de laptop op de router probeer aan te sluiten (ik probeer eerst met kabel, daarna draadloos), zegt hij bij verbinding: "alleen lokaal" (normaal zou er dus een wereldbolletje moeten verschijnen op het verbindingsicoontje rechts onder, maar ik zie enkel de 2 computertjes)
Weet iemand soms de juiste ip-instellingen bij eigenschappen van de netwerkverbindingen? (IP-adres, standaardgateway enzovoort, ik geraak er echt niet aan uit), voor zowel de laptop als de vaste PC.

Graag uw advies, als ik deze gegevens heb, zou het normaal moeten werken!

Greetz

(normaal zou er dus een wereldbolletje moeten verschijnen op het verbindingsicoontje rechts onder, maar ik zie enkel de 2 computertjes)

Graag voor de duidelijkheid:

Heb je je draadloze kaartje wel ingeschakeld? Die 2 pc'tjes geven aan dat de ethernetcontroller actief is en niet je draadloze kaartje.

Je kunt dus met bedrade laptop niet en met bedrade pc wél op het internet via dezelfde router? Dan zit er iets niet goed in je laptop en moet je mss de installatie nog eens met je laptop doorlopen. Is doorgaans vrij simpel met een Belkin en op hun site geven ze per routermodel uitgebreide instructies, dus zou ik daar even kijken . Of anders de exacte naam geven, dan kijken we met je mee.

bedankt! Belkin Wireless G Router is het enige wat er te zien staat op de doos enzo. Maar volgens mij moet ik toch instellingen veranderen bij de eigenschappen van mijn lanverbinding! dus het bolletje AUTOMATISCH een IP-adres toekennen UITschakelen en het handmatig doen. Een vast IP toekennen is meestal de oplossing. Maar weet iemand welke gegevens er daar moeten komen???

Productnummer staat in héééle kleine lettertjes achter/onderop je router - zo is het iig bij mijn Belkin F5D 7230-4. Is echt wel handig als je even kijkt op de Belkinsite onder jouw nummer en/of dit hier doorgeeft, dan kunnen we met je meedenken/kijken

http://www.belkin.com/support/download.asp?lang=1&download=F5D7230-4&mode=
en klik op "need help setting up my router" . Dan de volledige installatie (mét draad natuurlijk) van voren af aan doen aan de hand van de instructies -zéér duidelijk en best simpel. Kom je er toch niet uit, meldt het hier dan even.

Gisteren een soortgelijk probleem, lees dat ook even door, wie weet voorkomt dat vragen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=306801

Ik moet nu echt even een paar uur weg, maar vanavond later ben ik er weer.
Succes!!

bedankt nanette! via jou link ben ik erin geslaagd om het wereldbolletje te doen verschijnen op mijn laptop, m.a.w. ik kan op internet!!
Het probleem is wel, ik heb mijn draadloze router met een netwerkkabel aangesloten... als ik draadloos verbinding probeer te maken, staat er nog steeds "alleen lokaal". Ik weet niet goed hoe ik de instellingen juist moet zetten om wireless te gaan. Kan je me daarmee nog even helpen? Maar ik ben al een hele stap vooruit! nu kan ik tenminste even mijn updates enzo eens doen;) bedankt!

Laat maar, khebbet al gevonden! BEDANKT 100X mijn probleem is opgelost, kzit nu draadloos op mijn kamer te surfen:cool:
See ya en nog eens bedankt!!!!!!!!!!!

Mooi zo, gefeliciteerd!! :thumb: Lekker voldaan gevoel hé?

Wat was het probleem, moest je een ander kanaal zoeken? Was bij mij ook zo. :cool:

Vergeet je beveiliging niet - en maak een backup van je routerinstellingen voor je dat doet . . . je weet maar nooit!

En zet je de status (rechtsonder) nog even op Opgelost?

Veel draadloos surfplezier!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan