geen verbinding? toch verbinding! hoe kan dat ???

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
op de pc van mijn vrouw zit draadloos internet ((telfort). rechts op de werkbalk staat het symbool van internetverbinding (vijf verticale balkjes die steeds hoger worden) met een rood kruis erover heen. als ik aanklik komt boodschap: geen verbinding. toch kan zij e-mail ontvangen en kan ik dit bericht vanaf haar pc versturen. hoe kan dat? en hoe kan ik dit oplosssen?

Ik denk dat dit komt door de adapter. Het is in feite een router, en ik denk dat windows dat niet "snapt". Hoe is die adapter eigenlijk geïnstalleerd?

ik weet niet wat je bedoelt met adapter er router. wat is het verschil dan>?

Het verschil is dat een WLAN/WiFi adapter alleen verbinding maakt met het netwerk. Het internet wordt dan gewoon gedeeld vanaf de router. Hier zit dat alles in een klein apparaatje gepropt, dat hetzelfde werkt als een telefoon: hij plukt het internetsignaal van een satelliet af en zet dat om in voor de computer bruikbare "taal". En Windows wil automatisch verbinding maken met een netwerk (voor gegevensdeling) en eigenlijk is dat er nu niet. Dus geeft hij aan dat hij geen netwerk kan vinden.
Weet je hoe de adapter is geïnstalleerd? Gewoon een cd'tje of alleen ingeplugd?

Het verschil is dat een WLAN/WiFi adapter alleen verbinding maakt met het netwerk. Het internet wordt dan gewoon gedeeld vanaf de router. Hier zit dat alles in een klein apparaatje gepropt, dat hetzelfde werkt als een telefoon: hij plukt het internetsignaal van een satelliet af en zet dat om in voor de computer bruikbare "taal". En Windows wil automatisch verbinding maken met een netwerk (voor gegevensdeling) en eigenlijk is dat er nu niet. Dus geeft hij aan dat hij geen netwerk kan vinden.
Weet je hoe de adapter is geïnstalleerd? Gewoon een cd'tje of alleen ingeplugd?

geen idee

Maar in ieder geval: daar komt het door. Ik heb zo even geen idee hoe je kan zorgen dat 'ie dat niet meer zegt, maar je hebt het nog tegoed van me. Ik ga het zo opzoeken.

iets opnieuw installeren zou dat helpen?
ik heb wel gezocht hoe te verwijderen, maar de software 'wil' alleen zoeken naar nieuwe verbinding

Ik denk dat je "automatisch naar verbindingen zoeken" moet uitschakelen. Volgens mij kan dat met een rechterklik op het icoontje en dan uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan