Geen verbinding tussen Router&Modem ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter ajax

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Goedenavond,

Ik heb een probleem met mijn nieuwe router. Na het probleem ontdekt te hebben dat ik wel internet heb als ik de netwerk kabel direct op de modem aansluit maar niet als ik de netwerk kabel in de router stop heb ik even onze vrienden van UPC gebeld ..

Zij vertelde mij dat de modem gegevens opslaat en dat deze gewist moeten worden, dit doe je door alles uit te zetten en weer omstebeurten op te starten.

Ik heb ook het sticky topic doorgelezen en de instructies opgevolgd.. maar geen succes.

Nu zit ik dus nog steeds zonder internetverbinding via mijn nieuwe router. Ik moest deze nieuwe router aanschaffen omdat de vorige total loss was verklaard door UPC..

Wie kan mij helpen?

Wouter

Resetten van je router doe je alsvolgt:
- Schakel alles uit, behalve de router zelf (dus kabelmodem van UPC en alle pc's en laptops)
- Druk nu gedurende zo'n 15 seconden het resetknopje van de Linksysrouter in met een puntig voorwerp (de lengte van een ballpointstift is vaak tekort.....)
- Nadat je hebt losgelaten start de router opnieuw op; wacht tot de router volledig is gestart en haal hierna ook de stroom van de router.

Nu in de juiste volgorde alles opnieuw aanzetten (dit is BELANGRIJK):
1. éérst de kabelmodem en wachten tot die helemaal online is.
2. pas hierna de router en opnieuw even wachten tot die helemaal online is.
3. hierna achtereenvolgens: eerst de bekabelde computers uittesten (als je hiermee geen internet krijgt, is draadloos in de regel ook niet mogelijk)
4. tenslotte de draadloze, waarbij je je moet realiseren dat de draadloze netwerkinstellingen op de laptop/pc van de 'oude' situatie (voor reset van de router) niet meer kloppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan