geen verbinding via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

muhren

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
27 juli 2009,
Dag Allemaal,
Mijn probleem: Ik heb een breedband aansluiting van UPC, als ik het modem direct aansluit op mijn laptop heb ik internet. Ik heb een router, sitecom 150N gekocht om draarloos te communiseren met de laptop en mijn desktop. Na installatie van de software ik krijg 2 meldingen: terwijl de adapter er in zit (ook van sitecom) wordt er aangegeven dat hij niet verbonden is.
Volgens de handleiding van Sitecom moet ik daarna 2 sec. op de knop van de router drukken en in het scherm dat dan verschijnt een knop WPS indrukken, de WPS koppeling moet dan gestart, die houdt echter na enige tijd op en er verschijnt een melding: no PBC AP available. En verder kom ik niet.
Kan iemand iets met dit verhaal??
Alvast hartelijk dank voor reacties

Probleempje met de WL-181

27 juli 2009,
Dag Allemaal,
Mijn probleem: Ik heb een breedband aansluiting van UPC, als ik het modem direct aansluit op mijn laptop heb ik internet. Ik heb een router, sitecom 150N gekocht om draarloos te communiseren met de laptop en mijn desktop. Na installatie van de software ik krijg 2 meldingen: terwijl de adapter er in zit (ook van sitecom) wordt er aangegeven dat hij niet verbonden is.
Volgens de handleiding van Sitecom moet ik daarna 2 sec. op de knop van de router drukken en in het scherm dat dan verschijnt een knop WPS indrukken, de WPS koppeling moet dan gestart, die houdt echter na enige tijd op en er verschijnt een melding: no PBC AP available. En verder kom ik niet.
Kan iemand iets met dit verhaal??
Alvast hartelijk dank voor reacties

"NO PBC AP AVAILABLE"- leuk meldinkje. Ik kreeg 'm ook te zien. Sinds gisteren de WL-181 aangeschaft en tot op heden lukt het maar niet om het 'kreng' via WPS te verbinden. Is het volgende ook bekend bij deze en genen: reset de modem (ik heb de WL-303). De inlognaam en wachtwoord hebben dan beiden weer defaultwaarde ADMIN. Er is dan met de '181' zonder problemen, en buiten de WPS-knop om, zonder problemen handmatig verbinding te maken. Verander ik het wachtwoord van ADMIN in hetgeen ik zelf wens en ik wil dan wederom verbinding maken met de router, dan kijg ik telkens de melding 'Wachtwoordzin is onjuist' te zien. Wie weet een antwoord op ons probleem?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan