Geen verbinding - vindt netwerk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hallo,
Ik heb een Asus laptop die altijd prima via een draadloze verbinding verbonden was met internet. Recentelijk heb ik van de laptop en desktop een netwerkje gemaakt, alles werkte perfect. Om de een of andere reden kan de laptop mijn draadloze verbinding niet meer vinden. Wel die van de buren (neem ik aan), maar niet meer mijn eigen.Ik heb de modem en router opnieuw opgestart, maar het mocht niet baten.
Het ligt mi niet aan de laptop, omdat deze wel andere verbindingen signaleert. Wat zou er kunnen zijn, en hoe kan ik dit verhelpen?

Laatst is bij de KPN experiabox een update uitgerold die WEP uitschakeld. WEP is een beveiligingstechniek die al min of meer verouderd is en met gemak binnen 10 min te kraken is. Wellicht ondersteund je laptop alleen WEP, en geen WPA (nieuwere variant).
Zou je kunnen kijken welke router/modem je heb liggen? Misschien kan ik daar wat wijzer uit worden.:thumb:

geen verbinding - vervolg-

Ik heb niets met KPN van doen, het loopt bij mij via de kabel. Ik heb een Webstar modem en een Linksys router. De laptop gaat wireless, de desktop via de UTP kabel. Modem en router geven geen foutmeldingen, opnieuw opstarten had geen effect.

Ik heb niets met KPN van doen, het loopt bij mij via de kabel. Ik heb een Webstar modem en een Linksys router. De laptop gaat wireless, de desktop via de UTP kabel. Modem en router geven geen foutmeldingen, opnieuw opstarten had geen effect.

Linksys is een gerenommeerd merk, dus ik denk dat doordat je daar geen instellingen heb veranderd het daar niet aan kan liggen. Zou je eens onder Start --} Uitvoeren --} devmgmt.msc willen kijken wat de geavanceerde instellingen van je netwerkadapters zijn, misschien vind je daar nog wat vreemds onder.

Ik heb:
Asus Netwerkadapter - werkt correct

Realtek RTL PCI Ethernet - werkt correct (maar gebruik ik niet)

1394-netwerkkaart - werkt correct, maar ik heb geen flauw idee wat dit is. (lokatie: OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller)

Die laatste ken ik niet, geen idee waar deze voor dient of wat de aanduiding van de lokatie betekent.

Ik heb:
Asus Netwerkadapter - werkt correct

Realtek RTL PCI Ethernet - werkt correct (maar gebruik ik niet)

1394-netwerkkaart - werkt correct, maar ik heb geen flauw idee wat dit is. (lokatie: OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller)

Die laatste ken ik niet, geen idee waar deze voor dient of wat de aanduiding van de lokatie betekent.

1394 is de firewire-poort, de adapter waar het over gaat is de Asus Netwerkadapter. Als je daar dmv. de rachtermuisknop --} eigenschappen onder geavanceerd wil kijken en alle modi op automatisch zetten wil dat wellicht helpen.:thumb:

Geprobeerd, maar stond al allemaal op automatisch. wel zie ik in mijn hardware-overzicht één melding bij: Modemapparaat op de bus voor High Definition Audio. Stuurprogramma is niet geïnstalleerd. Geen idee wat dit is, maar lijkt me er niets mee te maken hebben.

Zou er een draadje los zitten bij de router? Hoewel deze geen foutmelding aangeeft.

Geprobeerd, maar stond al allemaal op automatisch. wel zie ik in mijn hardware-overzicht één melding bij: Modemapparaat op de bus voor High Definition Audio. Stuurprogramma is niet geïnstalleerd. Geen idee wat dit is, maar lijkt me er niets mee te maken hebben.

Dit is de joystick-poort van je geluidskaart. Mag je verder zo laten:thumb:

Zou er een draadje los zitten bij de router? Hoewel deze geen foutmelding aangeeft.

Het makkelijkst is natuurlijk om even te gaan kijken. :p

Misschien is er nog iemand anders die dit probleem herkent?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan